50 شخصیت برتر تاثیرگذار در صنعت سیستمهای نظارت تصویری و امنیتی سال 2016 (قسمت دوم)

50 شخصیت برتر تاثیرگذار در صنعت سیستمهای نظارت تصویری و امنیتی سال 2016 (قسمت دوم)

دوشنبه 1395.06.08

رتبه 45 : George OliverGeorge Oliver

مدیرعامل شرکت Tyco

George R.Oliver بعنوان مدیر عامل شرکت بین المللی Tyco بزرگترین شرکت امنیتی و حفاظت و پیشگیری از حریق با 57000 نیروی کار در 50 کشور و با مجموع 10 میلیارد دلار درآمد سالیانه مشغول به کار است. او در سال 2012 به عضویت هیئت مدیره این شرکت پیوست.

قبل از اینکه به این میزان بر روی بحث اطفائ حریق و مسائل امنیتی در سال 2012 متمرکز شود، روند کار شرکت Tyco را از فرم یک شرکت هلدینگ به شرکتی متمرکز بر روی تکنولوژیها و نوآوریهای مهم روز تبدیل کرد. او با انجام این تغییرات موقعیت خود را نیز در صنعت تثبیت و اعتباری عظیم را به شرکت Tyco انتقال داد.

در طول زندگی حرفه ای بیش از 30 ساله اش جایگاههای اجرایی و مدیریتی فراوانی را تجربه کرد و بینش بسیار خوبی از کسب و کارها در بخش صنعت بدست آورد. او در سال 2006 در ابتدای ورودش به شرکت Tyco بعنوان رئیس بخش محصولات امنیتی مشغول به کار شد. سپس در سالهای 2007 تا 2010 با مسئولیتی بیشتر بعنوان رئیس بخش محصولات الکترونیک و فلزات به کار خود ادامه داد. او در سال 2011 به مقام ریاست بخش حفاظت و پیشگیری حریق در شرکت Tyco منصوب شد.

اولیور قبل از ورود به شرکت Tyco بیش از 20 سال تجربه تخصصی در شرکت GE (جنرال الکترونیک) بدست آورد. در آن 20 سال او مسئولیتش در مقامهای اجرایی بخشهای متعدد افزایش یافت و سمتهایی مثل مدیر عاملی و ریاست بخشهای آب و تکنولوژی کاری، ریاست و مدیریت بخش خدمات ماشین آلات را در GE بدست آورد. همانند سمت قبلیش یعنی هدایت و مدیریت ماشین آلات هوانوردی، تمامی این وظایف مدیریتی را نیز به خوبی پشت سر گذاشت.

خیلی قبلتر الیور بعنوان عضو هیئت مدیره شرکت Raytheon بعنوان یک مدیر خلاق و نوآور در بخش ویژه فناوری دفاعی و صنایع دولتی کشورهای مختلف، علاوه بر کسب مقام علمی در مهندسی مکانیک از موسسه پلی تکنیک Worcester بعنوان عضو هیئت امنای این دانشگاه نیز خدمات ارائه می داد.

رتبه 44 : Eugene KasperskyEugene Kaspersky

مدیر عامل و رئیس Kaspersky

Eugene Kaspersky نام شناخته شده ایست که او را با نام آنتی ویروسهای معتبر می شناسیم! او موسس یکی از بزرگترین شرکتهای امنیت سایبری در جهان بنام Kaspersky است. آقای کسپراسکای که در سال 1965 در روسیه (کراسنودار کرایس) بدنیا آمده است اولین نشانه علاقه خودش را در امنیت سایبری در سال 1087 با شناسایی ویروس کامپیوتری Cascade کشف کرد.

او در سال 1997 لابراتوار Kaspersky را تاسیس کرد و مقالاتی را نیز در مورد ویروس شناسی رایانه ای منتشر کرد و در سخنرانیهای منظم و پیوسته در سمینارها و کنفرانسهای امنیتی جایگاه شرکتش را ارتقاء بخشید. لابراتوار کسپراسکای در حال حاضر در بیش از 200 کشور شعبه در حال کار داشته و در بیش از 30 دفتر منطقه ای در کشورهای مختلف در حال ارائه خدمات می باشد. این شرکت بزرگترین شرکت خصوصی ارائه دهنده محصولات نرم افزار امنیتی در دنیا می باشد.

رتبه 43 : Dave Tyson CPPDave Tyson CPP

رئیس هیئت مدیره ASIS International

Dave Tyson CPP، رئیس ASIS International مسئولیت اعضای فرا ملی تشکیلات ASIS را در بیش از 125 کشور برعهده دارد.

به گفته او :

بزرگترین چالش پیش روی مدیران متخصص امنیتی، سرعت بالای انتشار داده ها و تکنولوژی می باشد. ماموریت ما امروز پس از 60 سال از گذشت این تکنولوژیها ارائه اطلاعات و دانش مورد نیاز به متخصصان امنیتی برای مقابله با این چالش و کسب بیشترین میزان کارایی و بهره وری خواهد بود. متخصصان امنیتی نیاز به کسب آمادگی کافی دارند تا بتوانند برای ایفای نقش مدیریت مسائل مهم امنیتی الگوی سایرین باشند. با 38000 عضو در سطح جهانی، از مزیت بالایی برای ارائه این نوع خدمات برخورداریم.

این سخنران معروف و همیشه حاضر در نمایشگاههای صنعتی، کتابی با عنوان "همسویی امنیتی : مدیریت ریسکهای امنیتی" منتشر کرده است که اولین کتاب مرتبط با موضوع یکپارچگی امنیتی بحساب می آید.

رتبه 42 : Bruce SchneierBruce Schneier

بعنوان یک نویسنده، مقاله نویس، سخنران و "Guru مشهور" (در مجله اکونومیست) شناخته می شود.

بروس اشنیر دارای عناوین بسیاری است. او از سال 2004 بلاگ معروفی درباره مسائل امنیتی دارد و در گذشته نیز مجله ماهنامه ای در سال 1998 تاسیس و منتشر نمود. او دارای کتب متعدد و مقالات آکادمیک مرتبط با کامپیوتر و بحث امنیت سایبری است. وی در حال حاضر بعنوان مدیر بخش تکنولوژی Resilient System زیر مجموعه شرکت IBM مشغول بکار است. او همچنین در مرکز برکمن در بخش اینترنت و جامعه، در دانشگاه هاروارد مشغول به انجام تحقیقات است. این روزها او بیشتر در حوزه مسائل رمزنگاری و امنیت رایانه ای مهد توجه است.

رتبه 41 : Martin PlaehnMartin Plaehn

رئیس و مدیرعامل شرکت Control4

پیش از پیوستن Martin Plaehn به شرکت Control4، تجربه سمتهای اجرایی مدیریتی را در کارنامه خود داشت.

وی در بخشهای اروپا، شمال آمریکا و آسیایی، سرویس اپراتورهای موبایل و بخشهای ویدئویی، موسیقی و پیامرسانی موبایل سمتهای مدیریت محصولات و توسعه خدمات را تواما در شرکت RealNetworks بر عهده داشت. در سالهای 1999 تا 2004 بعنوان معاون اجرایی بخش تکنولوژی محصولات و خدمات وسپس هدایت بخش بازیهای واقعی را بر عهده گرفت.

مارتین بعنوان مدیر اجرایی لابراتوار Bungee در سالهای 2006 تا پایان 2008 به تامین سرمایه و حفاضت از آن پرداخت.

مارتین همچنین سمتهایی مثل مدیریت اجرایی شرکت Viewpoint Digital را از سال 1996 تا اواسط سال 1999 با رشد سهم بازار، سرمایه گذاری و افزایش کیفیت خدمات تجربه کرد. او این شرکت را بعنوان یک پیشتاز در بخش تولید محتوای سه بعدی دیجیتال به جهان معرفی کرد. شرکت Viewpoint در سال 1998 توسط اتحادیه کامپیوتر خریداری و مجددا بکار کرفته شد.

پیش از کار در Viewpoint او در بخش توسعه محصولات شرکت Alias Wavefront پایه های نرم افزار Maya را بنیان گذاری کرد و امروز حرفه ای ترین سیستم انیمیشن در دنیا به حساب می آید. مارتین در سال 1990 معاون اجرایی بخش کسب و کار و توسعه محصولات شرکت IPO بود.

مارتین در ابتدا کارش را با کسب تخصص در بخش توسعه نرم افزارهای گرافیکی کامپیوتری شروع کرد. او دارای مدرک لیسانس ریاضیات از دانشگاه کالیفرنیا (سن دیگو) است که رشته علوم کامپیوتر را نیز در ادامه دنبال کرد و بعنوان یک مهندس و دانشمند از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

رتبه 40 : Barbara Lanebarbara lane

مهندسی بخش مدیریت حریق شرکت ARUP

دکتر Barbara Lane در شرکت Arup & Partners بعنوان سرپرست تیم تکنولوژی درحال کار است. تیمی متشکل از متخصصان کار آزموده در زمینه مهندسی مقابله با حریق، طراحی نورپردازی، سیستمها و قابلیتهای ساختمانی و مباحث صوت در ساختمانها که بخش فعال تحقیقاتی را نیز در دست دارند.

این گروه از طریق دفتر مرکزی Arup در انگلیس اداره می شود و سرویسها و خدمات نوینی به کاربران در بخشهای مختلف بین المللی ارائه می نماید.

باربارا تجربه و تخصص خیلی خوبی در بخش توسعه و ارائه استراتژی امنیت و مدیریت مقابله با حریق در کارنامه خود دارد. این تجربیات و مهارتها در همه سطوح مختلف، از مفهوم راهکار گرفته تا جزئیات طراحی و تطبیق استانداردهای ساخت، توسط باربارا تجربه شده است و تخصص ویژه او ارائه راهکارهای قدرتمند در کمترین زمان ممکن می باشد.

تیم مهندسی پیشگیری از حریق در Arup به اهدافی فراتر از ارائه حداقلهای استاندارد قانونی می اندیشد و مشاوره هایی ارائه می دهد که به طراحی های پیچیده، نتایج مطمئن و اهداف کسب و کار پایدار می انجامد. تیم Arup علاقه ویژه ای به برنامه ریزی سراسری ساخت و ساز سازه های ساختمانی و راه اندازی مراحل کامل یک پروژه دارد که در عبارتی تمام عیار به آن "مدیریت کامل حریق" گفته می شود.

او در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای مطالعات و تحقیقاتی در دپارتمان مهندسی در دانشگاه ادینبرو است. دانشگاهی که در آنجا مدرک دکترای خود را دریافت کرد و با دانشگاه ایمپریال کالج لندن بطور مستقیم در تماس است.

برای مطالعه قسمت بعدی بر روی لینک قسمت سوم کلیک نمایید.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.