چرخش موضع شرکت Dahua

    چرخش موضع شرکت Dahua

    دوشنبه 1395.03.31
    موضع دومین شرکت بزرگ تولید کننده سیستم نظارت تصویری از تهدید دشمنان به  استقبال از آنها تغییر یافت. شرکت Dahua با تهدید به شکایت علیه دشمنان براساس آنچه که سرقت "تکنولوژی" این شرکت می دانست دشمنان خود را به مخاصمه دعوت می کرد، اما پس از چندی با استقبال از آنها علاوه بر پذیرش شکست، دست به تغییر استراتژی زد.

    در این مقاله که بر گرفته از مطالب درج شده در سایت IPVM می باشد، به روند تغییر موضع Dahua پرداخته و  به تشریح معانی  این حرکت در نظر شرکت هایی مانند Hikvision و تولید کننده های دوربین مداربسته تحت شبکه غیر آسیایی، خواهیم پرداخت.

    کلیه مطالب و معاخذ قید شده در این مقاله برگرفته از سایت IPVM بوده و متعاقبا دخل و تصرفی در منابع آن صورت نگرفته است. می توانید اصل مطلب را نیز در این لینک مشاهده نمایید.

    تهدید از طرف Dahua

    تمام این ماجرا با انتشار بیانیه ای رسمی از طرف Dahua در کمتر از دو سال پیش کلید خورد. بیانیه ای که در آن به تهدبد سارقین تکنولوژی HDCVI در قالب یک اظهار نامه حقوقی پرداخته بود.

    مجددا در ابتدای سال 2016 شرکت Dahua نامه هایی را به دو رقیبش در عرصه تکنولوژی HD آنالوگ، یعنی Nextchip با تکنولوژی AHD و Techpoint با تکنولوژی TVI فرستاد و از آنها خواست تا سریعا دست از تبلیغ، ارائه و فروش محصولاتشان بردارند. در زیر نمونه این نامه ها آورده شده است:

    اعتراض شرکت داهوا

    مشاهده محتوای نامه اعتراضی به شرکت Nextchip و نامه اعتراضی شرکت Techpoint

    روزها پس از این تهدیدات قانونی، در بیانیه ای مطبوعاتی هایک ویژن را به جاسوسی علیه شرکت Dahua متهم کرده و گفتند که "دچار احساس شوک و خشم در برابر این رفتار شرم آور شده اند."

    نیازی به گفتن نیست که Dahua کاری از پیش نبرد.

    پذیرش دشمنان

    پس از این اتفاقات، پیام کلیدی بازاریابی Dahua برای نمایشگاه ISC West 2016 بدین شکل بود :

    هنر رکوردرهای HDCVI ما را از نزدیک تجربه کنید که نه تنها تکنولوژی های CVI ، آنالوگ  و HD را می پذیرند، بلکه با AHD و TVI نیز همخوانی دارند.

    یعنی به شرکتهایی که او را مورد سرقت و جاسوسی قرار داده اند خوش آمد گویی می کند!

    نارسایی بشکلی هنری

    Dahua به صراحت اشتباه استراتژیکی خود را درک کرد ولی همچنان با موضوعات ساده ای دست و پنجه نرم می کند.

    پذیرش تکنولوژی های AHD و TVI علامت خوبی برای Dahua محسوب نمی شود. آنها بشدت بر روی این حساب می کردند که بتوانند رقبایشان را با ارائه تکنولوژی HD آنالوگ خود شکست بدهند اما این کارهم موثر واقع نشد.

    تاثیر منفی دوربین مداربسته تحت شبکه

    اکثر شرکتهای تولید کننده دوربین مداربسته تحت شبکه درحال حاضر تکنولوژی HD آنالوگ را به رسمیت نپذیرفته اند(مثلا شرکت Axis). سه فرمت ناسازگار دیگر(CVI شرکت Dahua و AHD و TVI) نیز دلیل دیگر این مشکلات شده اند، زیرا که یک محدودیت رقابتی برای تمام دوربین مداربسته های HD آنالوگ بوجود خواهد آورد.

    با توجه به تعدد رقبا در تکنولوژی HD آنالوگ، می شود گفت که HD آنالوگ چیزی فراتر از یک تهدید برای دوربین مداربسته تحت شبکه بحساب می آید. شرکت های Axis، Avigilon و ...از چند سال قبلتر شروع به مقابله با پیشنهادات قویتری ازاین دست کرده اند.

    تاثیر قوی HD آنالوگ
    به همین ترتیب تکنولوژی HD آنالوگ از توقف حملات Dahua به دیگر ارائه دهندگان این تکنولوژی از سویی و در ادامه از پذیرش دیگر فرم های HD آنالوگ شرکت های دیگر توسط Dahua ،از سویی دیگر بهره خواهد برد.

    بعلاوه  دو فرم دیگر تکنولوژی HD آنالوگ یعنی AHD و TVI با رشد تکنولوژی HD آنالوگ خیلی بیشتر مورد قبول و استقبال واقع شده اند و درواقع دیگر به عنوان سدی برای همکاری ها در تکنولوژی HD آنالوگ به حساب نمی آیند.

    بازار HD آنالوگ  بازاری خواهد شد که در آن هیچ مصرف کننده ای نگران همخوانی دوربین ها و رکوردرها نخواهد بود.

     فکر می کنیم(از زبان IPVM) که در آینده ای نزدیک تمام فروشندگان و محصولات در یک مسیر قرار خواهند گرفت و آنهم مسیر همکاری خواهد بود.

    اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

    نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.