شرکت Hikvision به فروش با تخفیف سراسری معتاد شده است!

شرکت Hikvision به فروش با تخفیف سراسری معتاد شده است!

يکشنبه 1395.04.13

حرکت زیرکانه یا مخرب؟

فروش با کاهش قیمت سراسری از طرف بزرگترین تولید کننده تجهیزات سیستم های نظارت تصویری بصورت مداوم کاملا غیر عادی است اما شرکت Hikvision اعلام کرده است که هر ماه قرار است اینکار را ادامه دهند.

این مقاله برگرفته از اخبار سایت IPVM، نگاهی به این تاکتیک شرکت Hikvision انداخته و درمورد این تخفیف ها بیشتر توضیح داده خواهد شد.

تخفیف، تخفیف و بازهم تخفیف:

در اینجا 4 مرتبه تخفیف کلی شرکت Hikvision را می بینید که در طی 6ماه گذشته صورت گرفته است:

از پایان سال گذشته اینطور آغاز شد:

تخفیف ویژه Hikvision

 سه ماهه اول سال ادامه یافت :

تخفیف ویژه Hikvision

در روز یادبود این شرکت :

تخفیف ویژه Hikvision

و در سه ماهه دوم سال :

تخفیف ویژه Hikvision

بسیار خوب، دیدید که تنها با همین دو روزه ها ماجرا تمام نشد و حالا پیشنهاد 3 ماهه دوم نیز به روزهای سه ماهه سوم کشیده شد :

تخفیف ویژه Hikvision

جنبه مثبت

از آنجاکه شرکت Hikvision می خواهد برآورد درآمد سه ماهه را به این روش افزایش دهد، مزیت واضح این نوع تخفیفها آشکار می شود. افرادی که برای یک هفته یا یک ماه در تصمیم خرید منتظر مانده اند برای خرید در طول سال تشویق می شوند.

همچنین این کار باعث فشار آوردن بر روی رقبا در تبعیت از راهکار این شرکت و یا از رده به درشدن آنها می شود.

جنبه منفی:

مشتریان نیز معتاد این تخفیف ها می شوند. عادت خریداران به خرید با این سبک، به سودآوری صدمه می زند.در ظاهر انگار شرکت Hikvision در مورد سودش خیلی نگران نیست. با توجه به اینکه قیمت عادی محصولات بخودی خود بدون تخفیف خیلی پایین است و این شرکت دارای فروش وسیع محلی و پشتیبانی سازمانی است؛ نیاز به پوشش هزینه ها با حاشیه سود مناسب تری خواهد داشت.

غیرضروروی:

Hikvision دارای محصولاتی با کیفیت مناسب است که شاید نیازی به این همه اعلام فروش با تخفیف ضروری نباشد. درواقع می توانند سود فروش کلی بیشتری را با توقف روند اعمال تخفیف های دوره ای بدست آورند.

این می تواند یا یک اشتباه ساده تاکتیکی باشد که Hikvision در اوج نا امیدی برای حفظ رشد بالای فروش خود در حال ارتکاب است یا اصلا می تواند بخشی از یک نقشه برای حذف رقبا باشد که در پیش بینی سال گذشته روسای این شرکت عنوان کرده بودند.

بسیار جالب است که ببینیم این روند آیا می خواهد ادامه پیدا کند یا اصلا منتفی شود. باید منتظر بمانیم و نظاره گر باشیم.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.