سری جدید دوربینهای مداربسته PTZ شرکت AXIS با قدرت زوم 36X

سری جدید دوربینهای مداربسته PTZ شرکت AXIS با قدرت زوم 36X

يکشنبه 1395.05.10

شرکت Axis شش مدل جدید از سری دوربین مداربسته های تحت شبکه PTZ دام خود را به بازار معرفی کرد. دوربینهایی با زوم 36X، بهره مند از کدک پیشرفته Zipstream با فشرده سازی 50 درصدی، فکوس خودکار از پیش تعیین شده و .. . در ادامه با ما همراه باشید.

این دوربینهای مداربسته قادرند محیط وسیع پیرامونشان را با جزئیات بالا زیر نظر داشته و در هنگام زوم، تحت شرایط سخت و حساس نوری و تحرکات محیطی تصاویر خوبی ارائه دهند. قابلیتهای یاد شده این دوربینها را برای کار در سیستمهای نظارت شهری، فرودگاهها، ایستگاههای قطار و مترو، بنادر، انبارها، میادین سرپوشیده و روباز و استادیوم ها به انتخابهای مناسبی تبدیل کرده است.

در ویدئوی تبلیغاتی زیر شرکت Axis بخوبی این قابلیت را به نمایش گذاشته است :

ویژگی Focus Recall(فراخوانی فکوس) که در مدلهای AXIS Q6052/-E و AXIS Q6054/-E تعبیه شده است(در ویدئوی بالا نیز مشاهده می نمایید) شما را قادر می سازد در نقاط از پیش تعیین شده در لحظه فکوس سریع داشته باشید. این کار استفاده از دوربین مداربسته PTZ را تسهیل کرده و قابلیت زوم در شرایط چالش برانگیز نوری را بهینه ترخواهد نمود. با قابلیت Focus Recall احتیاجی به تنظیم دستی فکوس یا صبر برای تنظیم فکوس خودکار ندارید. این قابلیت بویژه در صحنه هایی با کنتراست پایین و یا محیطهایی با نور نقطه ای فراوان مثل چراغهای جلوی پرقدرت خودروها در ترافیک بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر اینها این قابلیت در سناریوهایی که نیاز به عملیات دستی فراوان توسط joystick های کنترل وجود دارد، می تواند مفید واقع شده و باعث روان شدن روند نظارت گردد.

بدون فکوس خودکار

در تصویر بالا نتیجه زوم دوربین بدون استفاده از Focus Recall را مشاهده می نمایید. در مقایسه در تصویر زیر تفاوت قابلیت Focus Recall را خواهید دید. در این تصویر دوربین برای زوم و فکوس روی ورودی از قبل تنظیم شده است که تصویر حاصل بسیار واضح بوده و پلاک به راحتی قابل شناسایی خواهد بود :

فکوس خودکار دوربین Axis

دوربین مداربسته های جدید درواقع اولین اعضای خانواده AXIS Q60 هستند که سازگاری با Zipstream به عنوان کدک هوشمند فشرده سازی داشته و میزان پهنای باند مصرفی و فضای ذخیره سازی مورد نیاز را تا 50 درصد حتی در حین حرکت و زوم دوربین مداربسته کاهش می دهند.

 

مدل Q6055/-E با نرم افزارهای مختلف تحلیلگر ویدئویی می تواند برای مشاغل ارزش افزوده بهمراه داشته باشد. به این صورت که قابلیت پیش بینی حوادث امنیتی که با نظارت خودکار از طریق تصاویر ویدئویی مهیا خواهد شد به پیشگیری از جنایات کمک می نماید و یکپارچگی داده های ویدئویی در سیستمهای مرتبط در فضای کسب و کار نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بعلاوه دوربینها نیز قابلیت سازگاری خوبی با محصولات شرکتهای شریک خواهند داشت.

Kent Fransson مدیر تولید جهانی شرکت Axis در این باره می گوید:

ما با ارائه این دوربینهای مداربسته PTZ جدید کارایی محصولات را بالا برده ایم. ویژگیهای جدید برای کاربردهای فراوانی مورد استفاده قرار می گیرند که می تواند هم در بحث افزایش کیفیت تصاویر و هم برای مقابله با شرایط محیطی نوری نامناسب کار آمد باشند. با تکنولوژی کارآمد Zipstream کاربران می توانند از صرفه جویی مالی و بهینه شدن پهنای باند بهره مند شوند.

 

دوربینهای مداربسته جدید سری Q60 دارای زوم اپتیکال 36X و رزولوشن  تصویری حداکثر 1080P بسته به مدلشان خواهند بود. در همه مدلها قابلیت های روزانه/شبانه، WDR و اسلات کارت حافظه بکار گرفته شده است. برای مدلهای قابل استفاده در فضای داخلی دو کانال صدا، قابلیت تشخیص صدا، پورتهای I/O، منبع تغذیه 24 ولت AC/DF و استاندارد IP52 (حفاظت در برابر گرد وغبار) درنظر گرفته شده است. مدلهای مقاوم برای محیطهای آزاد دارای استاندارد مقاومت در برابر خرابکاری(IK10) و IP66 و NEMA 4X مقاومت در مقابل خاک و باران و برف هستند. این محصولات همچنین از قابلیت کنترل دما در نقاط سرد بهره مند هستند که می تواند دمای مطمئن شروع بکار حتی در دمای 40 درجه زیر صفر را نیز تامین نماید.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.