لیست کامل دوربین های مداربسته OEM داهوا

لیست کامل دوربین های مداربسته OEM داهوا

يکشنبه 1396.02.24

محصولات OEM داهوا (Dahua) در دهها شرکت مختلف در حال ساخت و اسمبل هستند. محصولاتی حتی با نامهای بزرگ هم در صنعت نظارت تصویری و امنیتی مثل Tyco، پاناسونیک و هانیول بدلیل قیمت کمتر از OEM های این شرکت استفاده می کنند که در این مقاله به آنها هم اشاره می کنیم. در ادامه مقاله دوربین مداربسته بیش از 35 شرکت که از محصولات OEM داهوا در تجهیزاتشان استفاده می کنند را بصورت لیستی کامل با آدرس سایتهای مربوطه آنها آورده ایم. البته این لیست کامل نیست و شرکتهایی را که بصورت رسمی از OEM داهوا استفاده نکردند را ذکر نکردیم.

دوربین های مداربسته OEM داهوا

لینک سایتهایی که از محصولات OEM داهوا استفاده می کنند بشرح زیر است:

اغلب این شرکتها از محصولات OEM داهوا و برندهای دیگر در داخل محصولات پیشرفته خود استفاده می کنند یا در بعضی موارد قابل تشخیص نیست که چه OEM هایی در محصولات این شرکتها بکار رفته اند. بدتر آنکه شرکتهای بسیاری هستند که مدام OEM های مورد انتخاب و بکار رفته در محصولاتشان را تغییر می دهند و وضع بدتر هم می شود.

نکته : این لیست که می بینید از مراجع معتبری بدست آمده است و محصولات بسیار دیگری هم هستند که از OEM های داهوا استفاده می کنند اما هیچ مدرک یا سندی مبتنی بر این موضوع برای استناد وجود ندارد تا بتوانیم لیست کنیم و این لیست معتبرترین شرکتهای همکار خواهند بود.

مراقب Backdoor باشید!

راه نفوذ اساسی اخیری که در دوربین های مداربسته داهوا کشف شد به دسترسی غیر مجاز از طریق ادمین (Admin) باز می گشت که بر روی تمام محصولات OEM هم تاثیر خواهد گذاشت. همانطور که در مقاله راه نفوذ دوربین های مداربسته داهوا بخوبی توضیح دادیم. OEM های بکار رفته در FLIR و Honeywell هم برای مقابله با این مشکل شروع به برنامه ریزی کرده اند.

شرکتهایی هم که از OEM های داهوا استفاده می کنند باید حتما به فکر بروزرسانی فرم ورهای مربوطه بپردازند تا با مشکل امنیتی روبرو نشوند.

چطور بفهمیم در دستگاه مورد استفاده ما از OEM داهوا استفاده شده است؟!

اطلاعات ترانزیت

معمولا در اطلاعاتی که از واردات و صادرات یا جابجایی محصولات CCTV وجود دارد می توانید متوجه شوید. مثلا در آمار شرکت Lorex که در سال گذشته 160 بار صادرات و واردات را در این زمینه لیست کرده بخوبی این موضوع قابل مشاهده است. در تصویر زیر براحتی قابل مشاهده است:

دوربین های مداربسته OEM داهوا

تنظیمات محصول نظارت تصویری

مدل بسیاری از محصولات OEM داهوا را می توانید در تنظیمات آنها ببینید. در زیر مثلا مدل Speco قابل تشحیص است :

دوربین های مداربسته OEM داهوا

بعلاوه در روی VMS ها ممکن است بتوانید مدل دوربین مداربسته ای مثل داهوا را تشخیص دهید و مثلا در محصولات Speco که در زیر اتصال به Exacq را توسط درایور داهوا نشان داده قابل تشخیص هستند:

دوربین های مداربسته OEM داهوا

شباهت زیاد رابط تحت وب

OME ها معمولا تنها تغییرات کوچکی در رابط کاربری داهوا ایجاد کرده اند که می تواند در حد تغییر لوگو یا رنگ شمایل صفحه باشد. برای مثال در ویدئوی زیر نمای رابط کاربری DVR شرکت هانیول با مدل HQA را می بینیم که از مدلهای داهوا استفاده کرده و تنها تغییر کمی در رنگ و شمایل رابط کاربری ایجاد کرده است:

از اینکه با سی سی تی وی آنلاین همراه می شوید سپاسگذاریم.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.