کوچکترین دوربین مداربسته تحت شبکه Dome از شرکت Vivotek

کوچکترین دوربین مداربسته تحت شبکه Dome از شرکت Vivotek

سه شنبه 1395.04.08

شرکت Vivotek مدعی است که کوچکترین دوربین مداربسته تحت شبکه Dome دنیا را با سطح مقطع کمتر از 2.5 اینچ(6 سانتیمتر) تولید کرده است.  دوربین مداربسه تحت شبکه Vivotek با سطح مقطعی کوچک کارایی بسیار خوبی در نور کافی از خود نشان می دهد و در قیاس با دیگر محصولات دوربین مداربسته از این دست(کوچک) که ما امتحان کرده بودیم قابلیت WDR و کارایی مناسبی در نورکم دارد. تصویر زیر مربوط به این دوربین است که در کاشی های سقف کاذب نصب شده است.

دوربین مداربسته Vivotek

ما برای بررسی دقیق تر، یک نمونه از این دوربین مداربسته را خریداری و از نزدیک اندازه، نوع نصب، کیفیت تصاویر و ... را مورد بررسی قرار دادیم.

 خلاصه بررسی ها :

دوربین سقفی Vivotek همانطور که در ابتدا اشاره کردیم قابلیت WDR و کارایی مناسبی در نورکم دارد. همچنین با توجه به فرم گیره های نگه دارنده توکار براحتی دوربین در روی حفره تعبیه شده بر روی سقف فیکس می شود. این دوربین مداربسته از سنسوری 2 مگاپیکسلی بهره می برد و دارای توان مصرفی بسیار خوبی است. برای دیدن اطلاعات بیشتر به آدرس معرفی دوربین مداربسته Vivotel سری بزنید. اما اگر اندازه و طراحی کوچک دوربین مداربسته برای شما گزینه مهمی به حساب نیاید می توانید در بین محصولات دوربین مداربسته، گزینه بهتری انتخاب نمایید. گزینه هایی که قابلیت WDR قدرتمندتر با کارایی بیشتر و منبع نور دید در شب نیز داشته باشند.

نکات کلیدی

نصب آسان و سریع این دوربین خوشایند بود. برخلاف کوچکی دوربین نیاز به ایجاد سوراخی 2 اینچی(5 سانتیمتر) برای نصب در روی سطح دیوار یا سقف وجود دارد. در مقایسه با سوراخکاری هنگام نصب دوربین مداربسته Dome این سوراخ بزرگتر است که شاید دسترسی به کابلهای شبکه و محافظ راحت تر شود.

کارایی در نور کم و یا قابلیت WDR نسبت به دوربین مداربسته با سایز رایج خیلی معمولی دیده می شود اما نسبت به دیگر محصولات دوربین مداربسته سایز کوچک کارایی خوبی دارد.

کیفیت تصاویر در نور کافی، بسیار خوب می باشد.

ارزش

این دوربین با قیمتی در حدود یک میلیون و صد هزار تومان! تحت مدل تجاری FD816C-HF2 به فروش می رسد.

نصب و راه اندازی

ویدئوی زیر بخوبی نشان می دهد که این دوربین چقدر راحت نصب می شود:

نکته : همانطور که در ویدئو مشاهده کردید اگر قرار باشد استاندارد IK10 یا همان مقاومت در برابر خرابکاری نیز مد نظر قرار گیرد کمی داستان فرق می کند.

بررسی اجمالی فیزیکی :

از نظر ظاهری تنها سطح مقطعی با شعاع 2 اینچ و طول 4.5 اینچ دارد که در تبلیغات نیز شرکت Vivotek به آن تکیه کرده است. در ویدئوی زیر بررسی مختصری بر روی ظاهر دوربین داشته ایم.

کارایی : در نور مناسب / در نورکم / WDR

ما دوربین مداربسته Vivotek را در یک اتاق کنفرانس در سه میزان نوری 340لوکس، 1لوکس و 0.1 لوکس مورد سنجش قرار دادیم. در زیر میدان دید دوربین در هر سه شرایط نوری را مشاهده می نمایید:

بررسی دوربین مداربسته Vivotek

درتصویرزیر تفاوت کیفیت تصاویر ضبط شده مشخص است. دوربین مداربسته Vivotek در نور مناسب تصاویری با جزعیات مناسب و قابل شناسایی ارائه می دهد که می توان تا 4 خط بر روی نمودار سنجش بینایی را تشخیص داد. کارایی دوربین در نور 1 لوکس بحدی افت می کند که تنها می توانیم تمایز اجسام را تا حدودی تشخیص دهیم. مقایسه کیفیت تصاویر در نور 0.1 لوکس تنها برای تشخیص اینکه شخصی در اتاق است یا نه بکار می آید که البته آنهم نیاز به چشم حساس دارد.

بررسی دوربین مداربسته Vivotek

ورژن WDR بکار گرفته شده در این دوربین مداربسته Vivotek مدل WDR حرفه ایست که معادل WDR واقعی شناخته می شود. در تصاویر زیر دو صحنه می بینیم : اولی محیطی با دو ورودی میانی بشکل راهرو و دیگری یک ورودی با شدت نور زیاد نور مستقیم خورشید در ورودی.

درپایان باید بگوییم که نرم افزار Firmware دوربین مداربسته که برای بررسی استفاده شد ،  Vivotek FD816C-HF2 : 0100w بوده است.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.