حاصل شراکت اینتل، داهوا و سونی : دوربین مداربسته صنعتی 50 مگاپیکسلی

حاصل شراکت اینتل، داهوا و سونی : دوربین مداربسته صنعتی 50 مگاپیکسلی

شنبه 1396.02.02

همکاری داهوا و اینتل در اولین قدم به تولید دوربین مدار بسته صنعتی و پروژه ای با عنوان دوربین مداربسته آرایه ای 50 مگاپیکسلی خواهد انجامید. دوربین های مداربسته هوشمند صنعتی جدید مجهز به هوش Movidius و مجموعه کامل دوربین های مداربسته صنعتی IMX سونی و دیگر محصولاتی از این دست قرار است با توانمندی تکنیکی اینتل در سیستم های نظارت تصویری توسعه یابند.

در همایشی با حضور قائم مقام شرکت داهوا، مدیر بخش نظارت ماشینی داهوا، مدیر بازاریابی اینتل در واحد دید ماشینی چین، به جوانب این همکاری پرداخته شد.

بگفته قائم مقام داهوا، بخشهای ISP، نرم افزار، الگوریتمها، سخت افزار، معماری محصولات و بخش بازرسی ALT و دیگر بخشها بصورت مستقیم و دقیق روی یک هدف متمرکز خواهند شد. تبدیل شدن به یک تامین کننده معروف با محصولات با کیفیت بعنوان بخشی از صنعت دید ماشینی و توسعه صنعت با شرکای کاری در بازار سیستم های نظارتی مهمترین هدف داهوا خواهد بود.

مدیر بازاریابی اینتل هم در سخنرانی خود افزود :

تغییرات بازار تحت تاثیر استراتژی افزودن اینترنت، "Internet+" باعث بازشدن دربهای جدید، شراکتهای متقابل شرکا و سازگاری بین برندها خواهد بود. این همان روندی است که اینتل همواره حمایت کرده است و این حرکتی ویژه در زمینه دید ماشینی خواهد بود.

به گفته وی داهوا بیش از 10 سال تجربه در صنعت امنیتی و حفاظتی داشته و دید ماشینی داهوا پتانسیل توسعه نامحدودی برای آینده خواهد داشت. اینتل به این شراکت با داهوا خوش بین بوده و امیدوار است در دراز مدت این همکاریهای عمیقتری تجربه شود.

در هنگام معرفی دستاوردها به جزئیات تکنیکی، مشخصات نرم افزاری، سخت افزاری، الگوریتم و ساختار معماری دوربین مداربسته صنعتی آرایه ای 50 مگاپیکسلی جدید داهوا پرداخته شد. در ادامه به سیستم هوش مصنوعی Movidius در دوربین های مداربسته هوشمند صنعتی و طیف کامل دوربین های مداربسته Sony IMX نیز پرداخته شد.

دوربین مداربسته آرایه بزرگ 50 مگاپیکسلی داهوا

اولین دوربین مداربسته آرایه بزرگ صنعتی با 50 مگاپیکسل رزولوشن در جهان از رابطی به نام CoaXPress برخوردار است که پهنای باندی تا حداکثر 25 گیگابیت خواهد داشت. با برخورداری از رزولوشن UHD معادل 7920*6004 پیکسل با قابلیت ضبط تصاویر با سرعت 30 فریم در ثانیه در این سری دوربینهای مداربسته، تصاویری واضح همراه با جزئیات بالا می تواند در زمینه بازرسی ظاهری، نیمه هادی ها، PCB، صفحات LCD، محافظ شیشه و مواردی از این دست در صنعت بخوبی مورد استفاده قرار گیرند.

دوربین مداربسته هوشمند صنعتی مجهز به Movidius AI

دوربین های مداربسته هوشمند صنعتی با بستر Movidius AI با آخرین پردازنده های Myriad2 از Movidius (شرکتی که اینتل سال قبل خریداری کرد) قدرت پردازش بالاتر خواهند داشت و مصرف انرژی بسیار کمتری را تجربه خواهند کرد. بعلاوه دوربین های مداربسته جدید از قابلیتهایی مثل الگوریتم داخلی خواندن، تثبیت، همسان سازی و مقایسه، اندازه گیری و OCR برخوردارند که می تواند در بسیاری از مقاصد صنعتی و خط تولید محصولات متنوع بکار آیند.

طیف کامل دوربین های مداربسته صنعتی Sony IMX

آخرین دوربین های مداربسته سونی از سری IMX که مدلهای صنعتی هستند؛ دارای سنسورهای CMOS مشهور سونی بوده و در مدلهای 2، 3، 5، 6 و دوربین مداربسته 12 مگاپیکسلی و بیشتر به دست مشتریان خواهند رسید. دوربین های مداربسته صنعتی آرایه ای Sony IMX با برخورداری از ISP های قدرتمند داهوا و تصاویری با نویز کم، کاربرد متنوع، طراحی عالی و حساسیت نوری و تصویری فوق العاده بالا اثر خوبی روی بازار تجهیزات دید ماشینی خواهد داشت.

داهوا در دورنمای 2017 اهداف جدیدی مثل تغییر نگرش به تولید، نوآوری تکنیکی را افزایش خواهد داد تا محصولات جهانی بهتری با قابلیت رقابت بیشتر تولید نموده و به کاربران جهانیش ارائه نماید. داهوا در رویکرد تحقق "محصول تولید چین 2025"، برای تبدیل به هسته مرکزی دید ماشینی و ادامه این مسیر تولید، عرضه محصولات با کیفیت را سرلوحه کار خود خواهد کرد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.