نمایشی از برندهای عجب و غریب
واقعا بنظرتان جالب خواهد بود که شرکت سازنده دوربین مداربسته ای که می خرید سازنده تراکتور یا شرکت ورشکسته ای در گذشته بوده باشد؟!
نام های تجاری مثل Kodak یا John Deer که دوربینهای مدار بسته فضای آزاد را نصب کرده بودند شبیه شرکتهای مدعی به نمایش محصولات پرداخته بودند در حالی که اصلا نمی دانیم منشاء آنها کجاست؟!:
آشکارساز راداری Axis
در زیر تصویر آشکارساز راداری اکسیز را می بینید که در آینده در سی سی تی وی آنلاین به آن می پردازیم :
از نظر ابعاد، کوچک و تقریبا اندازه نصف یک دوربین مدار بسته PTZ است.
PoC نزدیکتر از هر زمان دیگر
PoC یا انتقال انرژی الکتریکی از طریق کابل کواکسیال بیش از گذشته به همه گیر شدن در صنعت CCTV نزدیک است. حداقل در نمایشگاه ISC West 2017 برندهای بسیاری سعی در تجاری سازی آن کرده اند. شرکت Techpoint که سازنده چیپستهای مورد استفاده هایک ویژن و برندهایی از این دست است نمونه ای از محصولات PoC بکار رفته در هایک ویژن را نشان می دهد و LTS هم نمونه تجاری PoC خود را در غرفه نمایش می داد. بنظر می آید محصولات با سازگاری PoC در نیمه دوم سال 2017 (سه ماهه سوم) به بازارهای دوربین مداربسته عرضه می شوند:
یادگیری عمیق (Deep Learning)
یادگیری عمیق یا آموزش ماشینی و هوش مصنوعی (AI) همگی کلماتی هستند که با نسل بعدی تحلیلگران ویدئویی (Video Analytics) مانوس خواهند بود. در طبقه همکف نمایشگاه، بیشتر این حس به تماشاگران منتقل می شد:
دمویی که جلب توجه می کرد به سیستم راه اندازی شده داهوا در طبقه همکف بر می گشت که جریان رافت و آمد بازدیدکنندگان را زیر نظر می گرفت:
با سلطه بیشتر دوربین های مدار بسته در این سالها، یادگیری عمیق و Drone ها(پهبادها) و روباتها تجربه استفاده از این تکنولوژیها را بهتر از باقی بازارها داشته و رشد روز افزونی دارند.
دوربین مدار بسته 100 مگاپیکسلی
یکی از محصولات جالب، Aqueti که استارت آپی آمریکایی است و از 5 سال گذشته پایه گذاری شده، با بازگشت مجدد به بازار سیستم نظارت تصویری در نمایشگاه حضور داشت.
در این پروژه از چیپستهای انویدیا استفاده می شود و این باعث کاهش سایز و قیمت دوربینهای مدار بسته 100 مگاپیکسلی شده است. در هفته های آینده می خواهیم حتما نگاهی به این دوربین مداربسته بیندازیم.
تبلیغ محصول جدید اکسیز : رادار/آشکارساز
اکسیز با نگاهی به ترندهایی جدا از دوربین مداربسته و برای تلاش در باقی ماندن در این بازارT دست به تبلیغ محصولات جدیدی مثل آشکارساز رادار تحت شبکه زده است. اکسیز این محصول را با همکاری موسس شریک، Martin Gren تولید کرده است :
سونی داخل غرفه بوش
چند ماه پس از شراکت سونی و بوش، حالا سونی در غرفه بوش مشغول به کار است و دقیقا مثل آتشفشانی که در بخشی از نمایشگاه ISC West 2017 شاهدش هستیم:
شرکتها کفتند که راه اندازی نمایشگاه بصورتی بوده که با ترکیب و اشتراک گذاری غرفه بوش در نمایشگاه کاملا منطبق بوده است. سونی هم 8 دوربین مدار بسته HD جدید را با بهبود قابلیت تصویر برداری و کاربهتر در نور کم و کاهش قیمت دوربین مداربسته در نمایشگاه عرضه کرده است. شرکتهایی هم که در این نمایشگاه شراکت کاری داشتند از سرویس دهی شخصی کاربران بیشتر حمایت کردند و سونی هم امور حمل و نقل و تدارکات فروش را بهتر توسط شرکت بوش انجام میداد.
بهترین حرکت بازاریابی
مردم و بازدیدکنندگان در تمام محوطه همکف بسته های حمل بروشوری داشتند که عبارت "نظارت تصویری مدار بسته" با فونتی بزرگ داشت:
مردم با این بسته ها و کیسه ها به اطراف می رفتند و این حرکت باعث افزایش تبلیغات شرکت حامی می شد. از طرف دیگر نفهمیدیم چه شرکتی پشت ماجراست. اما هرچه هست، آنها نظارت تصویری داشته و تبلیغ ..!
بازگشت برجسته تر Longse
شرکت Longse با غرفه ای بزرگتر به نمایشگاه دوربین مدار بسته ISC West 2017 آمده است. اما بر خلاف غرفه های دیگر که شلوغ بودند، خیلی مورد توجه بینندگان قرار نگرفت:
رشد شرکت LTS
LTS هم برند دیگری است که برجسته تر از سال قبل دیده می شود. برند OEM دوربین مداربسته هایک که در آمریکا بفروش میرسد. فروشنده محصولات ارزانقیمت LTS غرفه بزرگ و گرانی را اجاره کرده است:
بهترین علامت
بهترین علامت قطعا علامت حاکم بزرگ بوده و هست! اما علامت جالبی که جلب توجه می کرد، VCA یا تحلیل محتوای ویدئویی است که بطرز واضح و مناسبی در بخش ارائه دهندگان این سرویس توجه بینندگان را جلب می کرد:
با سی سی تی وی آنلاین نمایشگاه ISC West 2016 را بازدید کنید.