آمار استفاده از دوربین مداربسته IR(دید در شب) در سال 2016 : رو به افزایش

آمار استفاده از دوربین مداربسته IR(دید در شب) در سال 2016 : رو به افزایش

دوشنبه 1395.06.01

با توجه به نظرسنجیهای جدید، میزان استفاده از دوربینهای مداربسته مجهز به نور IR یا بطور کلی دوربینهای مداربسته دیددرشب رو به افزایش است و بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده اند.

در این مقاله در مورد آمار و نوع گرایش خریداران به سمت دوربین مداربسته مجهز به سیستم نور IR توضیحاتی ارائه می نماییم.

خلاصه

خرید دوربین مداربسته IR(دید در شب) بخش اصلی بازار را تصاحب کرده است:

آمار فروش دوربین مداربسته IR سال 2016

در مقام مقایسه این ارقام نسبت به دو سال قبل دوبرابر افزایش داشته اند.

آمار فروش دوربین مداربستهIR 2014

جالب است که نیمی از فروشندگان دوربین مداربسته و پیمانکاران نصب عموما از دوربینهای مداربسته IR در پروژه ها استفاده می کنند که در زیر مشاهده می نمایید:

آمار فروش دوربین مداربستهIR سال 2016

در تصویر بالا نشان داده است که سهم 90 درصدی فروش، بیشترین بازخورد اکثر فروشنده ها درباره میزان فروش دوربین مداربسته IR بوده است.

رواج دوربین مداربسته IR

دلیل اصلی افزایش خرید و فروش و رواج بالای دوربینهای مداربسته مجهز به نور IR این واقعیت است که این قابلیت تبدیل به استانداردی رایج در دوربین مداربسته شده و بصورت یک دسته بندی جدید در بین کاربران شناخته می شود. این در حالی است که در گذشته به این قابلیت تعبیه شده در دوربین مداربسته به چشم ویژگی افزوده نگاه می شد. بازخوردهای گرفته شده از فروشندگان و پیمانکاران پروژه ها در این باره در زیر آورده شده اند:

  • 80 درصد دوربینهای مداربسته فروخته شده دارای سیستم نور IR هستند.
  • 75 درصد از دوربینهای مداربسته داخلی یا خارجی که در فروشگاهها داریم از نوع IR هستند. دوربینهای مداربسته ارزان قیمتی که از سیستم نور IR استفاده می کنند و بخش اعظم فروش به آنها تعلق دارد.
  • 90 درصد فروش مربوط به دوربینهای مداربسته دید در شب است که اتفاقا اکثرا هم از فیلتر فیزیکی حذف نور برخوردارند.
  • تقریبا تمام دوربینهای مداربسته فروشگاههای ما مجهز به نور IR هستند.

دلایل عدم استفاده از دوربینهای مداربسته مجهز به نور IR

تعداد کمی از فروشندگان اعلام کردند که استفاده از دوربینهای مداربسته IR هنوز نمی تواند به سطح رقابتی با پروژکتورهای نور دید در شب برسند و در پوشش مناطق وسیع با مشکل روبرو هستند:

  • کمتر از 20 مورد در 20 سال اخیر فروش داشته ام که شاید بشود گفت کمتر از 1 درصد فروش بوده اند. بخاطر فروش در سطح پروژه های تجاری مهم، معمولا استفاده از پروژکتورهای نور مرئی راهکار بهتری است و مشتریان خاص این موضوع را بهتر درک کرده اند. تنها در کاربردهای ساده و رایج، فروش به سمت دوربینهای مداربسته IR متمایل بوده است.
  • حداقل فروش یا حدودا 10 درصد. ما معمولا به مشتریان توصیه می کنیم با افزایش نور محیط به کیفیت تصاویر بهتر برسند.
  • معمولا 20 درصد از فروش محصولات به دوربینهای مداربسته IR با برد کوتاه برای مقاصد معمولی بر می گردد که استفاده محدودتری نیز داشتند.
  • 98 درصد موارد، به استثنای موارد راه اندازی دوربین مداربسته PTZ و دوربینهای مداربسته پانورامیک از پروژکتورهای اختصاصی IR با زاویه تابش وسیع استفاده می کنیم.

دلایل اصلی افزایش محبوبیت دوربین مداربسته IR

اولین دلیل دردسترس بودن این گزینه است! اکثر دوربینهای مداربسته فعلی بازار مجهز به قابلیت دید در شب و نور IR هستند که این قابلیت افزوده، بر روی قیمت آنها تاثیر زیادی نگذاشته است. با اینکه راه حل تمام عیاری بحساب نمی آیند اما در محیطهای کم نور و شرایط رایج در سیستمهای نظارت تصویری بسیار کار راه انداز هستند. بدون استفاده از سیستم نور IR، در محیطهای کم نور کیفیت تصاویر ویدئویی فاجعه خواهند شد.

شرکتهای تولیدکننده چینی، بازار را به سمت تجهیز دوربینهای مداربسته چندمگاپیکسلی به سیستم نور IR سوق داده اند. کاهش قیمتها در مقابل استفاده از سیستمهای نور IR مجزا باعث می شود پیشنهادی کاربر پسند بوجود بیاید. پیشنهادی با این مضمون که فروش " دوربین مداربسته ارزانقیمت با سیستم نور تعبیه شده رایگان IR "که قیمت بالای سیستم نور مجزا را غیر منطقی جلوه می دهد. ضمن اینکه بدلیل این تفاوت قیمت، فروش سیستم نور مجزا بسیار سخت تر می شود .

فکر می کنیم این گرایش خرید کاربران همچنان رو به افزایش باشد. شرکتهای معروفتر ژاپنی و غربی در این رقابت کمی عقب افتاده اند. در زیر بازخوردی را از این گروه افراد می بینیم:

  • شاید 10 درصد فروش به این محصولات بر گردد. تازه این عدد هم با ورود محصول P3225LVE شرکت Axis عملی شد. این محصول پیشنهاد رایج ما بعنوان یک دوربین مداربسته مینی Dome برای فضای آزاد بود. اگر آخر سال هم این سوال را از ما بپرسید احتمالا جوابمان عددی بین 20 تا 25 درصد باشد.

توانمندی قابلیت کار در نور فوق العاده کم (Super Low Light) در آینده

تکنولوژی Super Low Light یا کار در نور فوق العاده کم جایگزینی برای راهکار نور IR خواهد بود. در واقع ادقام پردازش تصاویر با نور فوق العاده کم با سنسورهای بزرگتر برای بهبود کیفیت تصاویر ویدئویی در شب بصورت رنگی و بدون نیاز به نور IR در دوربین مداربسته، مرحله بعدی خواهد بود.

شاید فعلا محدودیت اصلی، قیمت بسیار بالاتر دوربینهای مداربسته با قابلیت کار در نور فوق العاده کم در برابر دوربینهای مداربسته IR رایج باشد. ضمن اینکه از سنسور 1/2 اینچی هم استفاده می کنند. در آینده نزدیک انتظار می رود بخشی از این دوربینهای مداربسته IR جای خود را به دوربینهای مداربسته با قابلیت کار در نور فوق العاده کم بدهند که کیفیت تصویر بسیار بالاتری دارند و قیمت بالاتر را در بعضی از موارد توجیه می کنند.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.