آموزش کامل کابل کشی شبکه دوربین مداربسته (قسمت هفتم : Qualifier ها و Certifier ها )

آموزش کامل کابل کشی شبکه دوربین مداربسته (قسمت هفتم : Qualifier ها و Certifier ها )

چهارشنبه 1395.11.13

Qualifier های کابل شبکه دوربین مدار بسته

Qualifier ها یا کیفیت سنجهای کابلهای شبکه قابلیتهای دیگری فراتر از Verifier ها هم دارند اما نمی توانند بر اساس استانداردها کابلها را بسنجند و این موضوع آنها را گزینه ای میانی بین Certifier ها و Verifier ها قرار می دهد.

تست کابل دوربین مدار بسته Qualifier

اغلب مدلهای رایج کیفیت سنجهای کابل شبکه دارای Wiremap یا تست الگوی کابلهاست و می تواند طول کابل ، نوع و سرویسهای Verifier ها را نیز داشته باشد اما حتما قابلیتهای زیر را خواهد داشت:

  • بررسی سرویس : بجای تشخیص سرویسهای ساده شبکه روی کابلها، تستهایی را برای تشخیص میزان پهنای باند کابل شبکه دوربین مدار بسته و مسائل بنیادین انجام می دهد و می تواند تشخیص دهد که آیا کابل از شبکه 10/100 GbE پشتیبانی می کند یا نه؟! این دست سرویسها شامل تست Crosstalk نیز می شود اما به اندازه یک Certifier قدرتمند نخواهد بود.
  • تست PoE : این قابلیت با اندازه گیری میزان ولتاژ و حداکثر مصرف به وات تعیین می کند که PoE از استاندارد 802.at یا 802.3af پیروی می کند. این قابلیت در Verifier ها در حد تشخیص وجود یا عدم وجود PoE روی کابل است و تا این حد پیشرفته نیست.
  • نتایج ذخیره شده بررسیها : طیف وسیعی از Qualifier ها نتایج تست کابلها را بر روی حافظه داخلی ذخیره می کنند و می توان نتایج را پرینت گرفته یا در مستندات پروژه ذخیره نماید.
  • نمایش جزئیات بیشتر : Qualifier ها اطلاعات جزئی بیشتری نسبت به Verifier ها ارائه می دهند و در رفع مشکل موثرترند. اطلاعاتی مثل طول موثر کابل، اتصال کوتاه و Crosstalk و تشخیص مشکلاتی که بر اثر آسیب یا شکستگی کابلهای شبکه بوجود آمده اند.
تست کابل دوربین مدار بسته Certifier

Certifier های کابل شبکه دوربین مدار بسته

Certifier های شبکه با بررسی استاندارد ANSI/EIA/TIA کابلهای شبکه می توانند تست کاملی انجام دهند و تستهای Verifier ها و Qualifier ها را (طول کابل و Wiremap) کامل انجام دهند. ضمن اینکه تست Crosstalk عمیق تر و کامل تری را انجام دهند.

نویز کابل دوربین مدار بسته

این تستها عبارتند از :

  • Crosstalk : این تست با بررسی میزان قدرت سیگنالهایی که از جفت سیمهای کابلهای دیگر یا از کابلی به دیگری القاء میشود میزان تداخل امواج را می سنجد. این تستها شامل 6 تا 8 آزمون مختلف می شود و بسته به نوع و استاندارد کابل می تواند مورد استفاده باشد. Qualifier ها هم بطور ساده و پایه ای می توانند Crosstalk را بررسی کنند اما اصلا خبری از جزئیات نیست.
  • تاخیر انتشار : این تست براحتی میزان تاخیر یا Latency انتشار سیگنال را بر روی کابل بررسی می کند و زمان رفت و برگشت سیگنال به انتهای کابل را اندازه گیری می کنند.
  • تاخیر انحراف : تست Skew می تواند تفاوت در تاخیرهای ارسال سیگنال بر روی چهار زوج سیم داخل کابل شبکه را بررسی می نماید. تفاوت اساسی می تواند باعث ایجاد مشکلات تصویری یا افت سیگنالهای دوربین مدار بسته و شبکه شود.
  • افت بازگشت سیگنال یا الحاق : این تست میزان افت سیگنالها را در طول کابل تا دستگاه هدف و یا سیگنال برگشتی در نقطه ای خاص بدلیل مشکلات انتهای کابل شبکه را مشخص می کند.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.