باتریهای قابل انعطاف پاناسونیک با ضخامتی کمتر از نیم میلیمتر!

باتریهای قابل انعطاف پاناسونیک با ضخامتی کمتر از نیم میلیمتر!

شنبه 1395.10.18

نمونه اولیه باتریهای لیتیومی قابل انعطاف شرکت پاناسونیک در نمایشگاه CES لاس وگاس به نمایش گذاشته شدند.

شرکت پاناسونیک این باتریهای لیتیومی قابل انعطاف را بمنظور استفاده در تجهیزات پوششی که مدام در معرض تابیدن و خم شدگی هستند تولید کرده است. در تجهیزات پوشیدنی این باتریهای انعطاف پذیر دست طراح را باز گذاشته تا محیط بیشتری را در دسترس داشته و معضلی به نام باتریهای خشک و سنگین و بدقواره را برطرف کرده است.

با ادامه خبر، همراه سی سی تی وی آنلاین باشید. این باتریهای لیتیومی در سه نمونه اولیه در ابعاد بزرگ (4 سانتی متر در 6.5 سانتی متر) ، متوسط (3.5 سانتی متر در 3.5 سانتی متر)، کوچک (3.9 سانتی متر در 2.85 سانتی متر) در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

هر سه نمونه این باتریها ضخامتی برابر 0.45 میلیمتر دارند که یعنی از کارتهای اعتباری با ضخامت 0.76 میلیمتر باریکتر بوده و می توانند براحتی به صورت یک دایره با شعاع 2.5 سانتی متر (لوله) و یا با زاویه ای 25 درجه ای خم شوند.

جالب تر آنکه وزن این باتریها تنها یک تا دو گرم (بسته به ابعاد) بوده و قادر است اختلاف پتانسیلی 3.8 ولتی را در خروجی اعمال کنند.

باتری لیتیومی پاناسونسک

این باتریهای جدید بدلیل ضخامت پایین می توانند در کارتهای اعتباری یا کارتهای دسترسی کوچکتر تعبیه شوند. بدلیل قابلیت انعطاف پذیری نیز می تواند بخوبی در کیف پول هم قرار گیرد.

البته هنوز این باتریها در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارند اما جالب است که بدانید با خم کردن حداکثری این باتریها تنها 1 درصد از کل ظرفیت الکتریکی آنها کاهش می یابد!

پاناسونیک یکی از بزرگترین سازندگان باتریهای لیتیومی جهان بشمار می آید که محصولات مورد استفاده اش در موبایلها و باتریهای سلولی AA در خودروهای الکتریکی بسیار شناخته شده اند. این شرکت با پروژه قدرتمند و معروف تسلا هم در زمینه تامین باتری خودروها در ابر کارخانه Gigafactory نوادا مشغول همکاریست.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.