گزارش IHS : تداوم رشد بازار تجهیزات کنترل دسترسی در سال 2017

گزارش IHS : تداوم رشد بازار تجهیزات کنترل دسترسی در سال 2017

سه شنبه 1395.11.12

حال بازار تجهیزات کنترل دسترسی در سال گذشته خوب بود و از رشد مناسبی بهره برد. حتی با پیش بینی حاشیه سود کم در سال گذشته، براساس آمار HIS Markit انتظار می رود سال 2017 رشد بهتری را تجربه نماید و توجهات بیشتری در بازار بدست آورد.

بر اساس آنالیزهای تحلیلگر ارشد موسسه آماری HIS Markit، بازار جهانی تجهیزات کنترل دسترسی جهانی در سال 2016 با تفاوت 1 درصد رشد کمتر از پیش بینی توانست 6.1 درصد رشد نماید. این بازار در کشورهایی مثل برزیل، روسیه، آمریکای لاتین(بجز مکزیک) و چین تجربه رشد 8.5 درصدی را در این سال داشته است. کشورها و مناطقی مثل خاورمیانه، لهستان، آفریقا، هند و ویتنام در سال 2016 بیش از این مقادیر، رشد بازار تجهیزات کنترل دسترسی را محقق کردند.

بازار ویتنام رشدی 9 درصدی را در زمینه های انرژی، هتل داری، ساختمان سازی تجربه نمود و توانست در زمینه های سلامت با رشد 8 درصدی به پیش برود که سال خوبی برای صنعت امنیتی به شمار می رفت.

بر اساس گفته های تحلیلگر ارشد IHS، تجهیزات کنترل هویت با دسترسی موبایل و ارتباط Intercom امنیتی بیشترین گرایشات سال 2016 را شامل می شدند. هویت همراه یا Mobile credential با توجه به کاربردهای متنوع و بهبود تکنولوژی در آینده بیشترین توجهات را در سال 2016 به خود جلب کرد. این راهکار در آینده بصورت یکپارچه در بازارهای عمودی و سلسله مراتبی مثل شرکتهای بزرگ، خودروسازی، سازه های مسکونی و هتل داری کاربرد خواهد داشت.

اگرچه بازاری با فروش تقریبی 4.5 میلیون محصول مقیاسی کوچک خواهد داشت اما انتظار می رود در سال 2017 با رشد سریع در این زمینه به فروش بیش از 13.5 میلیون محصول با رشدی 200 درصدی دست یابد.

علاقه کاربران به mobility یا انجام امور بدون توجه به مکان با هویت همراه درهم آمیخته شده و اینکه بتوان بدون توجه به مکان شخص سرویسهایی را استفاده نماید گرایش مهمی است.

کنترل دسترسی بعنوان خدمت یا ACaaS و پنلهای کنترل تحت شبکه (IP) به گسترش بیشتر این بازارها کمک خواهند کرد اما راهکارهای تحت فضای ابری (Cloud-Based) برای یکپارچه سازی تجهیزات  فیزیکی و نرم افزارهای کنترل دسترسی بیشتر بین کاربران شناخته شده است. مدیریت مرکزی بهتر دستگاههای کنترل دسترسی بیش از باقی موارد باعث رونق شده و بر روی کارایی و هزینه های یک سیستم تاثیر می گذارد. قابلیت بروزرسانی نرم افزار در روی یک سرور  بجای سرزدن به تک تک سایتها علاوه بر کاهش هزینه های نگهداری نرم افزارها باعث می شود اتلاف زمان در بازه های از کار افتادن نرم افزارها کاهش یابد. سرعت تعمیر و نگهداری تجهیزات سرعت بیشتری خواهد داشت.

یکپارچه سازی امنیتی در سال 2016 عمیقتر از قبل مد نظر بود و کنترل دسترسی منطقی در کنار ایجاد گزارشها و دیگر قابلیتهای کاری برای کمک به کنسولهای فرمان استفاده شدند.

حالا در سال 2017 انتظار می رود این رشد ادامه یابد.

 انتظار می رود در ایالات متحده آمریکا و انگلستان که بازارهای امنیتی رشد یافته ای دارند،  با رشدی 7 درصدی سال 2017 را پشت سر بگذارند. برای آلمان و فرانسه هم دورنمای خوبی با رشد 5 درصد در نظر گرفته می شود و در بخشهایی مثل قفلهای الکترونیکی هم شرایط خوبی خواهند داشت.

البته کشور چین هم بر روی بازار تجهیزات کنترل دسترسی تاثیر گذاشته اما این تاثیرات قابل مقایسه با بازار تجهیزات نظارت تصویری نیست. IHS معتقد است که چین در آینده بیشتر بر روی APAC تاثیر خواهد گذاشت و سال 2017 هم آغازی بر رشد بازار تجهیزات کنترل دسترسی خواهد بود.

گسترش تاثیرات بازار تجهیزات کنترل دسنترسی بر روی دیگر کسب و کارها و افزایش آگاهی امنیت سایبری گرایشات اصلی سال 2017 در بخش امنیت و ایمنی خواهد بود.

تولید کنندگان تجهیزات کنترل دسترسی و پخش کننده ها باید در زمینه های فناوری اطلاعات (IT) و امنیت سایبری در سال 2017 قویتر شوند و برای افزایش توسعه راهکارهای کنترل دسترسی در بخش سخت افزار و نرم افزار به سمت راهکارهای یکپارچه بروند.

همچنین IHS اعتقاد دارد که Biometric ها (تجهیزات امنیتی زیستی)، سیستمهایی بر مبنای فضای ابری و هویت همراه می توانند در 12 ماه آینده تعامل بیشتری داشته و بسیاری از محدودیتها در فضای بایومتریک و سرویسهای ابری در اروپا مرتفع خواهند شد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.