رشد21 درصدی بازار سیستمهای نظارت تصویری IP و بیسیم تا سال 2021

رشد21 درصدی بازار سیستمهای نظارت تصویری IP و بیسیم تا سال 2021

چهارشنبه 1395.12.04

بازار تجهیزات بیسیم سیستمهای نظارت تصویری از دوربین مداربسته بیسیم و Wifi تا سیستمهای امنیتی تحت شبکه بزودی با رشد خوبی روبرو خواهند شد. پیش بینی می شود با افزایش درخواست کاربران به سمت سیستمهای دیجیتال، دوربینهای مداربسته ارزان قیمت و نیازهای امنیتی بیشتر، در سالهای پیش رو بازار تجهیزات نظارت تصویری بیسیم رشد خوبی تجربه می کند.

بر اساس گزارشات و تحقیقات موسسه Technavio، که به تحلیل کسب و کارها و پیش بینی بازارهای بین المللی می پردازد، بازار سیستمهای نظارت تصویری بیسیم از سالهای 2017 تا 2021 با رشدی فراتر از 21 درصد (CAGR) به عددی معادل 1505.64  میلیون دلار دست می یابد.

بگفته Amit Sharma تحلیلگر ارشد شرکت Technavio در زمینه تحقیق امنیتی IT :

دوربینهای مداربسته تحت شبکه (IP) با سازگاری بیشتر در سیستمهای نظارت تصویری، تاثیرگذاری، انعطاف پذیری، توسعه پذیری و سادگی کاربرد را به کاربران ارائه کرده است. این دوربینهای مداربسته می توانند براساس نیازهای کاربران و با سادگی بیشتری با تجهیزات امنیتی موجود در یک سیستم جامع مورد استفاده قرار گیرند.

دوربینهای مداربسته IP تنها بخاطر داشتن کیفیت بالاتر تصاویر و جریان تصویری بهتر مورد استقبال قرار نگرفته اند بلکه می توانند نیاز سطوح مختلف کاربران سیستمهای کنترل دسترسی را برآورده کرده و نیاز به تجهیزات ثانویه و ملاحضات مختلف را برطرف نماید. استفاده از دوربینهای مداربسته تحت شبکه در استادیومها، پروژه های نظارت تصویری شهری و هتلها بسرعت در حال  افزایش است و همین موضوع باعث شده نیاز به این بازار بر اساس پیش بینی ها و گزارشات Technavio رو به افزایش باشد.

در این گزارش آمده است که قیمت و هزینه های فروش راهکارهای امنیتی با افزایش تکنولوژیهای مرتبط با فضای ذخیره سازی ابری رو به کاهشند. قیمت نصب و راه اندازی سیستمهای امنیتی روبه کاهش بوه و بهمین خاطر افزایش نیازهای کاربران باعث افزایش کشش آنها به سمت این سیستمها شده است. قیمتهای مذاکره پذیر و مقرون به صرفه باعث افزایش کاربران در کسب و کارهای کوچکتر و ساختمانهای مسکونی شده است. کاهش قیمتها در بازار باعث ایجاد محیطی رقابتی بین فروشندگان شده است که منجر به رشد کلی بازار با ارائه راهکارهای برطرف کردن نیاز مشتریان خواهد شد.

البته محیط و شرایط بی ثباتی هم در بخشهای مختلفی از بازارهای جهانی بوجود آورده است. نمونه قابل توجه آن حمله اخیر به مجله فرانسوی شارلی ابدو در پاریس است؛ فیلم حمله مهاجمین که توسط دوربینهای مداربسته در محل ضبط شده بودند به دستگیری افراد مهاجم منجر شد. تصاویر ضبط شده به پلیس کمک کرد تا بهتر بتوانند خرابکاران را شناسایی کنند.

Sharma در ادامه افزود :

مقررات سختگیرانه ای که برای نصب سیستمهای امنیتی به تصویب رسیده است باعث افزایش ایمنی شده و تجهیزات نظارت تصویری بی سیم (Wireless) که در محیطهای عمومی مثل فروشگاههای بزرگ، بیمارستانها، فرودگاهها، ایستگاههای مترو و قطار، هتلها و مراکز خرید نصب شده اند تهدیدات و نگرانیهای امنیتی را کاهش داده است.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.