تحت نظر بودن شهروندان آمریکایی با سیستم نظارت تصویری فراتر از تصور آنان

تحت نظر بودن شهروندان آمریکایی با سیستم نظارت تصویری فراتر از تصور آنان

دوشنبه 1395.03.10

در تحقیقاتی که بر مبنای گزارشات گوگل بیشتر مورد توجه قرار گرفته است،آمریکایی ها  میزان تحت نظر بودن بوسیله سیستم نظارت تصویری را ساده انگارانه تر از آنچه که هست تصور می کنند! درواقع با توجه به مطالعات آنالیزی گوگل این تصورات بسیار با آنچه در واقعیت صورت می گیرد و در نظر مردم وجود دارد فرق می کند! با این وضعیت هر روزه نگرانی های بیشتری در مورد جاسوسی فضای کلی جامعه بوسیله سیستم نظارت تصویری بوجود خواهد آمد.

میانگین دیده شدن هر فرد توسط 4 دوربین یا کمتر در روز!

در تحقیق گوگل که بر روی 1000 نفر صورت پذیرفت، آزمایش شوندگان فکر می کردند روزاته 4 دوربین یا کمتر آنها را در کادر خود خواهند داشت که این خیلی با واقعیت فرق می کند!

50 مرتبه در روز سوژه ای برای دوربین نظارت تصویری بودن بیشتر به واقعیت نزدیک است!

هر دوربین مداربسته امروزه بخاطر نگرانی های امنیتی در هر جایی می تواند وجود داشته باشد. قیمت سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته بشکل روزافزونی در حال کاهش در چند سال اخیر بوده است. که این خود باعث رشد روز افزون استفاده از این تجهیزات نظارت تصویری خواهد بود. مثلا افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته بودند بطور میانگین در لنز هزاران دوربین در روز دیده و ضبط می شوند در صورتی که اصلا به نظرشان نیامده است.

این دوربین ها شامل دوربین های فروشگاه ها، مراکز تفریحی، شرکت ها، سیستم مدیریت ترافیک شهری، فضای مترو و هزاران محل دیگر خواهد شد.

این موضوع بخودی خود خطرناک نیست. نگرانی ها بجایی بر می گردد روزی قرار باشد با تمام این تصاویر گسسته و بدون قید زمان و مکان شما مورد آنالیز قرار بگیرید.

چه خطری می تواند شما را تهدید نماید؟

چیزی که بیش از پیش در آمریکا عامل نگرانی شده است به ضبط خودکار پلاک خودروها و نقض حریم خصوصی بر می گردد. یا برای مثال الگوریتم های تشخیص چهره بسیار پیشرفته شدند و بسیار مورد توجهند که می تواند مشخص تر بر روی هر فرد نظارت نماید و زمانی که شما در گیر امور عادی روزانه هستید از تصاویر آن برای آنالیز رفتار شما بهره برده شود! البته این را هم باید در نظر بگیرید که می تواند این تجسس در فضای خصوصی مردم به پشتوانه دولت آمریکا و حتی سازمان های خصوصی نیز معطوف گردد.

همیشه تاریخ نشان داده هر ویژگی خوب با آفتی همراه است اما هر تکنولوژی، تکنیک حفاظتی خودرا در آینده پیدا خواهد نمود و تنها علم و دانش روز می تواند شما را به استفاده مفید از تکنولوژی ترقیب و از خطرات برخورد جاهلانه با تکنولوژی دورنماید. در پایان بهتر است بگوییم که همه تکنولوژی های عنوان شده ابزاری می توانند باشند برای زندگی بهتر همچون تیغ تیز جراحی که با مهارت جراح می تواند توموری را از بدن خارج کند یا شریان های حیاتی را بجای درمان با جراحت جبران ناپذیر نابود کند.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.