موسسه IHS:بازار صنعت سیستم نظارت تصویری(CCTV) تا سال 2019 به رشد 12 درصدی دست پیدا می کند.

موسسه IHS:بازار صنعت سیستم نظارت تصویری(CCTV) تا سال 2019 به رشد 12 درصدی دست پیدا می کند.

جمعه 1395.03.21
با توجه به تحقیقات این موسسه، بازار جهانی تجهیزات نظارت تصویری در سال 2014 به ارزشی در حدود15 میلیارد دلار دست یافت و این درحالی است که در سال 2013 ارزش این صنعت در حدود 13.5 میلیارد دلار برآورد شده بود. پیش بینی می شود در سال 2018 در آمد جهانی صنعت سیستم نظارت تصویری به ارزشی بالغ بر 23.6 میلیارد دلار برسد که با نرخ رشد سرمایه ترکیبی 5 ساله معادل 12 درصد خواهد بود.

بر اساس تحقیقات موسسه معتبر IHS که در ارائه راهکارها و تحلیل کسب و کار متخصص است،  صنعت سیستم نظارت تصویری روند معمول کسب و کارهای رایج را به چالش کشیده است و همانطور که درسالهای 2012 تا 2015 بیش از 10 درصد رشد داشته بازهم در ادامه در حال تکرار رکوردشکنی است.

تحلیل گر اصلی سرویسهای امنیتی و نظارت تصویری موسسه IHS می گوید :

"سال 2014 بعنوان جذاب ترین و مخرب ترین سال در خاطر متخصصان و مشتریان صنعت نظارت تصویری باقی خواهد ماند!"

با کاهش شدید هزینه های تولید قطعات نیمه رسانا، دوره جدیدی آغاز شده است که رقابت تنها به قیمتها ختم نمی شود و پارامترهای رقابت متنوع تر خواهند شد. فعالیتهای کسب و کار بصورت زنجیره تولید در برخی محصولات و نرم افزارهای فروشندگان پیشرو جهانی نمود بیشتری پیدا کرده و همین حرکت باعث رشد سریع صنعت سیستم نظارت تصویری گردید.

صنعت سیستم نظارت تصویری همچنان پتانسیل فروش گسترده و پروژه ای خود را در سالهای آتی هم می تواند ادامه دهد.دلایلی از قبیل برسمیت شناختن برندها، تمایزات ظریف برای کاربرنهایی باتوجه به مناطق جغرافیایی و تمرکز براین تمایزات در محصولات مختلف به این پتانسیل قدرت بیشتری بخشیده است.

تمایز یکی از مهمترین عوامل  کسب بازار در فروش محصولات سیستم نظارت تصویری است و پخش کننده ها و تجمیع کننده ها در بازار صنایع نظارت تصویری در سالهای اخیر بر روی همین تمایزات مانورداده اند. این مورد یکی از 10 گرایشی است که در گزارش سال 2015 از موسسه  IHS برای صنعت نظارت تصویری پیش بینی شده بود. دیگر گرایشات در ادامه آورده شده اند.

پیش بینی شده بود محصولات نظارت تصویری با کیفیت بالا و دوربین مداربسته (HD CCTV) بیش از 4میلیون عدد در سال 2014 بفروش برسند درحالی که درسال 2013 این میزان تنها 1 میلیون عدد بود.  با توجه به روند علاقمندی به کارایی بالای تکنولوژی هایی از قبیل CVIو AHDو TVIدر سال 2015بخش آنالوگ سهم فروش خود را افزایش دا اما از سال 2016 به بعد روند به سمت غیر آنالوگ پیش خواهد رفت. بهر حال رقابت بر سر قیمت با افزایش ناچیز در قیمت ها برای سال آتی پیش بینی می شود.

تکنولوژی H.265 به عنوان یکی از محبوب ترین عناوین موجود در نمایشگاه امنیتی چین در سال 2014، تغییرات نوینی به روند تکنولوژی داد.در سال 2015 نیز شرکت های چینی بعنوان پیشرو در توسعه محصولات این صنعت بر روی فروش بیشتر متمرکز شده بودند در صورتی که بازار اصلی اروپا و آمریکای شمالی بر روی تحقیق و توسعه متمرکز شده بودند.

بعضی از شرکتهای پیشرو چینی امروزه بزرگترین تیم های تحقیق و توسعه در صنعت سیستم نظارت تصویری را به پیروی ازتشخیص این نیاز برای خود گردآوری کرده اند. تولید کنندگان چینی ازجمله شرکت Uniview، Hikvision،Dahua با داشتن محصولاتی رقابتی ازحیث کیفیت و قیمت رقابتی با کیفیت بیشتر بدنبال کسب فرصت های بیشتر در بازار جهانی هستند تا سهم فروش بهتری نسبت به بازارهای داخلیشان کسب کنند.

افزایش تعداد تولید کنندگان رایج در IT نشان از این دارد که موقعیت ها در صنعت نظارت تصویری و تغییر فضای آن از آنالوگ به سمت دوربین مداربسته تحت شبکه، مسیر سیستم های امنیتی را متحول کرده است. پیش بینی می شود تجهیزات جهانی نظارت تصویری و بازار حافظه نیز تا سال 2018 به ارزشی بالغ بر 28 میلیارد دلار برسند.

بازار تولیدات ترکیبی مشتریان و تجهیزات نظارت تصویری DIY(ساخت بدست خود) که شامل تجهیزات فروخته شده در فروشگاه های مقیاس کوچک و فروش های آنلاین جهانی می شود به عدد 953.4 میلیون دلار در کل در سال 2013 دست یافت. کسب و کارهای کوچک 47درصد ازین سهم را به خود اختصاص داده بودند. IHS پیش بینی می کند فروش تجهیزات نظارت تصویری در بخش حرفه ای جدا از بخش فروش در مقیاس کوچک، بیشتر در سال های آتی مورد توجه قرار بگیرد .

تجهیزات نظارت تصویری فروخته شده توسط کانال های توزیع به عددی در حدود 55 درصد از فروش بازار جهانی در سال 2013 رسید که ازین میزان 60درصد به بازار اروپا بر می گشت. در آینده این درصد ها بدلیل رو آوردن تجمیع کنندگان و نصابها به کانال های توزیع مجتمع تر با توجه به مزیت های آنها، رو به افزایش خواهد بود.

وجود دوربین های بی نام و نشان که دربازار سیستم نظارت تصویری به وفور دیده می شدند با توجه به افزایش قدرت بازدارندگی قوانین نسبت به سال 2014 رو به کاهش خواهند گذاشت و از طرفی قراردادها محکم تر و همکاری های طولانی مدت تری شکل خواهد گرفت. البته وجود این دوربینهای بی نام ونشان بعنوان بخشی از سیاست و استراتژی شرکتهای مهم در ایجاد محبوبیت در محصولات با کیفیت بوده است که بسیار هوشمندانه نیز عمل کرد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.