تکنولوژی Phusion ترکیبی از قابلیت های دوربین مداربسته رایج و دوربین حرارتی

تکنولوژی Phusion ترکیبی از قابلیت های دوربین مداربسته رایج و دوربین حرارتی

شنبه 1395.03.22

تکنولوژی Phusion فراتر تر از یک ارتقاء تکنیکی ساده، ترکیبی از قابلیت های دوربینهای رایج و دوربین حرارتی است که برای ایجاد تصاویر واضح تر و با جزئیات بیشتر بسیار کار آمد خواهد بود.

شکل های مختلف دیگری از تکنولوژی Phusion پیشتر برای بهبود در تصاویر ویدئویی و پخش های زنده تلویزیونی برای کمک به افراد کوررنگ برای القای تفاوت رنگهایی مثل قرمز و آبی و سبز بکار گرفته شده بود. تکنولوژی که با کسب مجوز توسط سرویس دهندگان تلویزیونی در اختیار افراد قرار می گیرد.

شاید جالب باشد بدانید که 4درصد مردم دنیا دچار کوررنگی هستند. این افراد در دسته های مختلفی قرار دارند. بعضی از آنها همه تصاویر را قرمز-سبز می بینند و بعضی دیگر صورتی-خاکستری و این باعث می شود در خیلی موارد از دیدن تلویزیون لذت نبرند!

در تحقیقاتی در دانشگاه آنگلیا شرقی در نوریچ انگلستان بر روی توسعه نوعی تکنولوژی کار شد که برای داشتن تصاویری شفاف، با جزئیات بیشتر از ترکیب تصاویر RGB(قرمز-سبز-آبی)یا همان تصاویر ساده رنگی  با تصاویر دوربین حرارتی بهره می برد. اسم Phusion توسط شرکت Spectral Edge که مبدع این تکنولوژی است از ترکیب کاری نورهای مرئی و طیف حرارتی برگرفته شده است و بوسیله شرکت Spectral Edge با پیشینه کار شبکه و در لابراتوار رنگ دانشگاه کمبریج ابداع گردیده است.

نمونه ای از تصاویر که با تکنولوژی Phusion بهینه سازی شده اند در زیر آورده ایم:(در سمت راست تصاویر با کیفیت تر توسط تکنولوژی فیوژن گرفته شده اند)

تکنولوژی فیوژنتکنولوژی فیوژن
تکنولوژی Phusion در دوربین مداربسته تحت شبکه امنیتی

این تکنولوژی پتانسیل خوبی برای ایجاد تصاویر با جزئیات بیشترنسبت به دوربین های مداربسته امنیتی رایج دارد. بوسیله سنسور تصویربرداری حرارتی در دوربین این قابلیت امکان پذیر می شود. این قابلیت می تواند هم در لحظه ضبط تصاویر و هم در زمان پخش زنده تصاویر توسط دوربین مداربسته در دسترس باشد. این درحالی است که در نمایش زنده بحث تکنیکی  کار را سخت ترمی کند، زیرا نیاز به توان عملیاتی بیشتری چه در درون دوربین و چه در اتاق کنترل بوجود خواهد آورد.

مدیرعامل Spectral Edge، کریستفر کیترا انتظار دارد که این تکنولوژی برای دوربین مداربسته امنیتی در نیمه دوم سال 2017 در دسترس قرار گیرد.

به گفته کریستفر کیترا " در حدود 9ماه تا یک سال از زمان شروع تولید تا زمان ثبت جهانی محصول زمان نیاز خواهد بود  که سپس در اختیار تولید کنندگان تجهیزات نظارت تصویری و امنیتی قراخواهد گرفت. البته در حال حاضر ما بیشتر با درنظر داشتن رویکرد امنیتی در حال کار بر روی این پروژه هستیم."

در ماه پیش شرکت Spectral Edge سرمایه ای بالغ بر 2.1 میلیون دلار توسط سرمایه گزاران مختلف برای این پروژه جمع آوری کرده است.
صدور مجوز(پروانه تولید) ومقبولیت تکنولوژی Phusion

به گفته کریستفر کیترا:

 " پس از اینکه پتانسیل های تکنولوژی خلاقانه Phusion را اثبات کردیم، این جذب سرمایه جدید برای شرکت Spectral Edge نقش سکوی پرتاب به جلویی برای این پروژه خواهد داشت. ما می توانیم سرعت رشد و روند تجاری سازی قابلیت های هوشمند Phusion را با ثبت مجوز برای شرکتهای الکترونیکی، سرویس دهندگان پخش تلویزیونی و شرکتهای تولیدی تجهیزات حرفه ای امنیتی تسریع نماییم. بخش شاخص بازاررا درواقع صنایع تصویر برداری کامپیوتری، دسترسی مجازی و امنیتی در نظر داریم."

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.