جدیدترین سری دوربین مداربسته

جدیدترین سری دوربین مداربسته

شنبه 1394.06.07

در این مقاله که بصورت تدریجی در تاریخهای مشخص بروز می شود قرار است به لیستی از مقالات مفید و کاربردی درمورد دوربین مداربسته و سیسیتمهای نظارت تصویری بپردازیم.

ضمن اینکه در مروری کوتاه به جدیدترین سری دوربین مداربسته و محصولات نظارت تصویری در برندهای مختلف در سال جاری خواهیم پرداخت.

شروع سال جاری با همکاری دو شرکت هایک ویژن و پایرونیکس و داستان بدهی های مالی شرکت هایک ویژن اخباری را تقدیمتان کردیم.

پس از آن شرکت پلکو در ادامه تولید دوربینهای مداربسته پانورامیک چند سنسوره، دوربین مداربسته 12 مگاپیکسلی اپترا را به بازار عرضه کرد. البته شرکت Arecont که در این ضمینه محصولات بسیار حرفه ای ارائه می دهد دوربین مداربسته پانورامیک چند سنسوره 20 مگاپیکسلی خودش را رو کرد. ویووتک همانند شرکتهای رقیب دوربین مداربسته پانورامیک 12 مگاپیکسلی MS8391-EV را به لیست محصولاتش افزود. البته در این میان محصولات خاصی همانند دوربین مداربسته چند سنسوره ویووتک با قابلیت مکان یابی 3 بعدی نیز حرفهایی برای گفتن داشتند. شرکت سونی هم با معرفی دوربین مداربسته SVC-VB632D با ال ای دی های ترکیبی دستی به سر و گوش محصولاتش کشید.

در میان اخبار فرصتی دست داد تا به رزولوشن چشم انسان و مقایسه آن با دوربین مدار بسته بپردازیم. البته مدام خبرهایی از کاهش سود فروش محصولات شرکت هایک ویژن و سریال انکار محصولات آنالوگ توسط اکسیز می شنیدیم.

در سه مقاله به بررسی برند Uniview، مقایسه یونی ویو با رقبای چینی و مقایسه محصول 4 برند مطرح تولید کننده دوربین مداربسته در چین پرداختیم که بسیاری از کاربران از آن استقبال خوبی داشتند. البته در این بین هم نگاهی به برند داهوا داشتیم که کمی چاشنی طنز همراهش بود.

پس از چندی خبر تغییر برند محصولات نظارت تصویری سامسونگ به هانوها نیز عجیب بود. در مقاله ای نیز به بررسی دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی اکسیز پرداختیم که واقعا 4 مگاپیکسلی نبود! برند جدید هانوها هم محصولات سری اول خود را به بازار معرفی کرد تا جایگزین خوبی برای برند سامسونگ بحساب بیاید.

اگر چه هایک ویژن در بازار بین المللی با کاهش رشد روبرو شد اما در آمریکای شمالی هایک ویژن با رشد فروش روبرو بود.

جنگ شرکت داهوا بر سر تکنولوژی آنالوگ HD با پذیرش شرکتهای دیگر توسط داهوا به صلح ختم شد. در مقالات خوبی به بررسی تکنولوژی PoC و شبکه دوربینهای مداربسته توسط کابل کواکسیال پرداختیم.

در تیر ماه هم با گزارش تصویری نمایشگاه IFSEC 2016 با شما همراه بودیم. در حین برگزاری نمایشگاه خبر از عرضه 8 دوربین مداربسته جدید از Canon داشتیم.

هرچه سال جدید پیش می رفت شرکتها بیشتر بر روی کدکهای ویژه خود کار می کردند. در این بین شرکت Axis با کدک ZipStream از پیشتازان بود. اما رقبایی مثل IDIS با کدک قدرتمندی بر مبنای H.265 خودنمایی کردند. به نظر ما در این بین کدک هوشمند +H.264 شرکت ویووتک هم قدرتمند بود.

پس از بررسی کدک هوشمند جدید به بررسی کوچکترین دوربین مداربسته VIVOTEK پرداختیم.

با خبر هک شدن بیش از 1 میلیون دوربین مداربسته توسط Lizard Squad، مجددا همه نگاهها به نقص امنیتی دوربینهای مداربسته قدیمی جلب شد. در همین راستا با توجه به نیاز امن سازی شبکه های دوربین مداربسته مقاله ای با نام افزایش امنیت شبکه دوربینهای مداربسته برای شما آماده کردیم.

در بخش آموزشی مقالات بسیار کاملی را سعی کردیم آماده کنیم که در ادوار مختلف بصورت سری مقالات پیوسته در اختیارتان گذاشتیم :

در روزهای آینده بروزرسانی بهتری در اختیار شما خواهد بود.(بروزرسانی 1395/08/10) 

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.