دوربین مداربسته تحت شبکه فشرده سری MegaVideo Flex شرکت Arecont Vision کوچولوی حرفه ای

دوربین مداربسته تحت شبکه فشرده سری MegaVideo Flex شرکت Arecont Vision کوچولوی حرفه ای

شنبه 1395.04.19

شرکت Arecont Vision یکی از تولید کنندگان محصولات دوربین مداربسته تحت شبکه و تکنولوژی های مرتبط در هفته های گذشته در نمایشگاه IFSEC 2016 با ارائه دوربین مداربسته سری MegaVideo Flex مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

کاربردهای دوربین مداربسته تحت شبکه MegaVIdeo Flex

این دوربین مداربسته با انعطاف پذیری بالا در نصب و سایز بسیار کوچکش از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. این محصول حرفه ای با توجه به سطح مقطع کوچک در محل نصب براحتی می تواند در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال از کاربردهای مهم این دوربین استفاده در دستگاه های ATM (کارت خوان بانکی) خواهد بود که اتفاقا در نمایشگاه نیز از این منظر بسیار مورد توجه قرار داشت. این دوربین مداربسته با بدنه ای کوچک در نسخه های 1.2مگاپیکسلی، 1080P، 3  و 5 مگاپیکسلی به بازار عرضه شده است.

تکنولوژی دید در روز/شب

MegaVideo Flex برای کار در شرایط نوری متنوع در تمام شبانه روز بخوبی قابل استفاده خواهد بود. تکنولوژی NightView بکار رفته در مدل 1.2 مگاپیکسلی محیط با نور کم را نیز بخوبی پوشش می دهد. البته برای کاربردهای دیگر در نور بسیار زیاد یا کنتراست صحنه بالا بهتر است از مدلهایی که دارای ویژگی WDR هستند استفاده شود.

نکته مهم در مورد این دوربین این است که پردازنده دوربین در روی داکتی جدا از سنسور دوربین قرار گرفته است که دوربین را بوسیله کابل USB به آن متصل می کنند. قطعات تشکیل دهنده این دوربین مداربسته عبارتند از : سنسور دوربین، واحد اصلی دوربین(داکت)، براکت نگهدارنده دوربین و کابل USB به همراه دو پیچ نصب

نصب

دوربین مداربسته تحت شبکه MegaVideo Flex نصب بسیار ساده ای دارد. براحتی بر روی براکت یا حفره ای در روی سطح با دومهره که در بسته بندی دوربین قرارگرفته نصب می شود. جدابودن سنسور و پردازنده دوربین و قابلیت اتصال بوسیله کابل USB مزیت بسیار جالبی ایجاد کرده است، بطوری که می توان دوربین را در فاصله ای حداکثر 12 متری از واحد اصلی نصب کرده و با کابل به داکت متصل نمایید.

یکی از علت های محبوبیت این دوربین مداربسته در بین مشتریان این است که این دوربین مداربسته حرفه ای مگاپیکسلی براحتی در محیطهای سخت تنگ و جمع و جور و از نظر فضا چالش برانگیز قابل نصب است.

قابلیت جالب دیگری که در این سری می بینیم وجود دو پورت USB بر روی دستگاه داکت مرکزی برای تامین نور IR است. هر پورت می تواند منبع نوری ساخته این شرکت متشکل از 6 ال ای دی IR را برای دید تا 15 متر  پشتیبانی نماید(در تصویر زیر مشاهده می نمایید).

دوربین مداربسته Arecont Flex

همچنین این دوربین مداربسته دارای قابلیت فکوس بصورت ریموت می باشد. این قابلیت نصب اولیه و تنظیمات بعدی را راحت می کند. ضمن اینکه لنزهای این دوربین مداربسته تحت شبکه قابلیت تعویض با هر یک از لنزهای 2.1، 2.8، 4 ، 6 ، 8 ، 12 و 16 میلیمتری را داراست.

دوربین مداربسته MegaVideo Flex قابلیت ضبط و پخش خوبی نیز دارد. یعنی در روی این دوربین ها پلتفرم فشرده سازی و انکد اختصاصی شرکت Arecont در پروفایل H.264 برای داشتن تصاویر کیفیت بالا بدون تاخیر تصویری بر روی شبکه تعبیه شده است. همچنین تکنولوژی SNAPstream(پردازش و انطباق هوشمند با نوز) به کاهش مصرف پهنای باند کمک شایانی می کند. تامین انرژی این دوربین مداربسته می تواند از طریق POE یا منبع تغذیه 12-48 ولت تامین شود.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.