تبلیغات دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی Axis که در واقع 4 مگاپیکسلی نیستند!

تبلیغات دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی Axis که در واقع 4 مگاپیکسلی نیستند!

شنبه 1395.03.29

شرکت Axis دست به تبلیغ و بازاریابی در مورد دوربین مداربسته ای زده است که بر خلاف ادعاهای این شرکت، اصلا 4 مگاپیکسلی نیست. در مقابل، دو شرکت Hikvision و Dahua نزدیک به یکسال است که دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی روانه بازار کرده اند که 4 مگاپیکسل واقعی هستند.

4 مگاپیکسل بودن یا نبودن

دوربین مداربسته تحت شبکه M3046-V شرکت Axis که در اینجا بدان اشاره شده است دارای مشخصات زیر است:

دوربین مداربسته تحت شبکه با سنسور 1/3 اینچی CMOS و رزولوشن ادعایی 4 مگاپیکسل با سایز تصویر 1520*2688 ، قابلیت تشخیص حرکت، دارای استاندارد IP42.

این دوربین دوربین مداربسته تحت شبکه با رزولوشنی کمتر( بیش از10%) از آنچه در مشخصاتش قید شده است تصویر ارائه می دهد. درواقع رزولوشن ارائه شده 3.69 مگاپیکسل معادل تصویری با ابعاد 1440*2560 می باشد.

دو شرکت Hikvision و Dahua پیش از این برای محصولات دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی با ابعاد تصویر 1520*2668 بازاریابی و تبلیغات کرده بودند و در محصول ارائه شده نیز این مشخصات صدق می نمود

آیا هفته دیگر درست می شود؟!
شرکت Axis علاوه بر تایید اینکه مدل 3046 درحال حاضر رزولوشن کامل 4 مگاپیکسل را ارائه نمی دهد اعلام داشت نرم افزار بروزرسانی جدید(Firmware) درحال ارائه می باشد. به گفته شرکت Axis : "امیدواریم تا هفته دیگر در دسترس همگان قرار گیرد."
بدون اطلاع رسانی

در هیچ جایی، نه در صفحات سایت Axis و نه حتی در اسناد و کتابچه دوربین این ارقام تصحیح نشده است. همچنین اصلا به این نکته اشاره نشده است که شرکت Axis نتوانسته به قولش مبنی بر ارائه دوربین مداربسته تبلیغ شده 4 مگاپیکسلی جامه عمل بپوشاند و آن را به بازار ارائه دهد.

بلوف درباره کیفیت Axis

Axis درباره کیفیت محصولاتش بلوف می زند. این موضوع وقتی بیشتر به چشم می آید که اداعا می کند اگر چه شما پول بیشتری نسبت به رقبا برای محصولات Axis خرج می کنید، اما محصولی بسیار با کیفیت تر خریده اید! و کاملا واضح است که منظور Axis از رقبا، اشاره غیر مستقیم به دو شرکت Hikvision و Dahua می باشد.

اما کیفیت محصولی که عملکردش با آنچه بر روی کاغذ بیان شده متفاوت باشد، قطعا تحلیل می رود!

البته وضع وقتی بدتر می شود که بدانید این محصول 4 مگاپیکسلی با قیمتی بیش از 2 برابر محصولات همرده اش در شرکت های Hikvision و Dahua در حال فروش است. ضمن اینکه دوربین مداربسته تحت شبکه M3046 قابلیت دید در شب(IR) را ندارد و کارایی این دوربین در نورکم افتضاح است. در تصویر زیر نمونه مقایسه بوضوح نشان دهنده این تفاوت است:
مقایسه تصویر دوربین مداربسته

نداشن قابلیت دید در شب (IR) یکی دیگر از موضوعات مورد بحث درمورد کیفیت و ارزشمندی دوربین مداربسته است. موضوعی که همواره در گذشته شرکت Axis بر روی آن تاکید می نمود ولی در این دوربین مداربسته تحت شبکه با این تفاوت قیمت خبری از این ویژگی نیست.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.