راهکار جدید پارکینگ هوشمند شرکت داهوا : دوربین مداربسته پلاکخوان، سیستم مدیریت مرکزی

راهکار جدید پارکینگ هوشمند شرکت داهوا : دوربین مداربسته پلاکخوان، سیستم مدیریت مرکزی

يکشنبه 1395.11.10

در دو دهه قبل، رشد اقتصاد جهانی باعث افزایش تعداد خودروها در خیابانها و گرداگرد جهان شد. آمارها نشان می دهد که با افزایش ساخت آپارتمانها، مدیریت پارکینگ خودروها در شهرها با مشکلات بسیاری روبروست.

مشکلات ID کارتها، حسابرسی، کنترل ورودی و محاسبه هزینه پارک خودرو باعث می شوند پروسه ورود و خروج خودروها دچار مشکل شده و نا کارآمد باشند. سیستمهای مدیریت کارتهای هوشمند رایج هم محدودیتهایی در پذیرش افراد و مشکلاتی مثل نگهداری کارتها دارند. معمولا کارتهای هوشمند دزدیده می شوند یا بنوعی مشکلات بعدی با گم شدن کارتها بوجود می آید.

شرکت داهوا با تجربه ای طولانی در زمینه سیستمهای نظارت تصویری راهکار جدید پارکینگ هوشمند را بتازگی رونمایی کرد. راهکار پارکینگ هوشمند خودروها از داهوا بر اساس سیستمهای نظارت تصویری و تکنولوژی تحلیل ویدئویی کار می کند. البته علاوه بر آن یکپارچه با سیستم تحلیلگر هوشمند DH-DSS4004-EMS کارایی مناسبی ارائه می دهد. قابلیت کنترل ورودی راهکار پارکینگ هوشمند خودرو Dahua باعث کاهش هزینه های نیروی انسانی می شود و بسیار راحت تر کنترل ورودی ایمنتری را تجربه می نمایید. کنترل ورودی سیستم هوشمند مدیریت پارکینگ خودرو داهوا براساس چهار بخش اساسی طراحی شده است.

کنترل ورودی و خروجی پارکینگ خودروها

کنترل دیجیتالی ورودی پارکینگ با دوربین مدار بسته ANPR یا همان دوربینهای مدار بسته پلاک خوان و ثبت کننده پلاک خودرو صورت می گیرد. خودروهای تعیین هویت شده و تشخیص داده شده بر اساس لیست شماره پلاکهای تعیین شده از قبل، می توانند توسط دوربین مدار بسته پلاکخوان که پلاک خودروها را ثبت می کند به کنترل دربهای ورودی بینجامد. راننده خودروی ورودی هم میتواند با فشردن دکمه سیستم ویدئویی Intercom (ارتباطی) با اپراتور صحبت نماید.

سیستم نظارت تصویری ورودی واکنشپذیر در لجظه می توند با دقت بالا 95 درصدی پلاک خودروها را بخوبی بر اساس تصاویر دوربینهای مدار بسته پلاکخوان (ANPR) (مدل ITC237-PU1A-IRHL) تشخیص داده بدرستی دربهای پارکینگ را کنترل نماید. همانطور که پیشتر در سی سی تی وی آنلاین گفتیم، این دوربین مداربسته پلاک خوان می تواند براحتی تمام پلاکهای خوروهای اروپایی را تشخیص دهد. بنابراین خبری از تکرار در این سیستم نخواهد بود و نصب و راه اندازی ساده ای دارد.

دوربین مدار بسته پلاکخوان

جستجوی فازی بین تمام پلاکهای خودروهای اروپایی با NVR های 4K داهوا

NVR5208-8P-4KS2 با پشتیبانی از رزولوشن Ultra HD 4K (3840*2160) می تواند به نمایش و ضبط تصاویر ویدئویی دریافتی بپردازد. اگر شما از قابلیت جستجوی تعریفی استفاده کنید، اطلاعاتی شامل تصاویر خودوها، شماره پلاک خودرو، تاریخ ورود و خروج خودرو و تصاویر ویدئویی ضبط شده براساس جستجوی شما نمایش داده خواهند شد. NVR داهوا با پشتیبانی از خروجی داده های استرینگ و داده های دقیق پلاک خودرو همراه با برچسبهای تاریخ، ساعت و کانال و... پایگاه داده بسیار خوبی را در اختیارتان می گذارد و این داده ها را می تواند حتی در روی یک حافظه USB در اختیار شما قرار دهد.

مدیریت پارکینگ هوشمند داهوا

مدیریت هوشمند با سیستم DH-DSS4004-EMS

سیستم تحلیلگر هوشمند پشتیبان (Back-end) DH-DSS4004-EMS با نرم افزار مدیریت نصب شده بصورت ویژه بعنوان مرکز کنترل این راهکار در نظر گرفته شده است. این سیستم کارکردی تعاملی و متقابل داشته و استفاده از آن آسان و بصرفه است. مرکز کنترل می تواند به تماسهای اضطراری Intercom پاسخ دهد و از جستجوی ویدئویی بر اساس شماره پلاک خودرو، تاریخ و ساعت در حافظه تصاویر پشتیبانی می نماید.

مدیریت پارکینگ هوشمند داهوا

قابلیتهای سیستم مدیریت پارکینگ شرکت داهوا در ترکیبی از دوربینهای مدار بسته پلاکخوان ANPR ITC237، NVR5208-8P-4K و سیستسم تحلیلگر ویدئویی هوشمند DH-DSS4004-EMS و ... ممکن شده است. این سیستم قابلیت کنترل ورودی مناسی داشته و برای محیطهای پیچیده هم می تواند بصورت ترکیبی بکار گرفته شوند. این راهکار می تواند با انعطاف و بروزرسانی تکنولوژیها در آینده کارکرد بهتری داشته باشد.

مدیریت پارکینگ هوشمند داهوا

در این مقاله که به ترجمه و تحریر سی سی تی وی آنلاین در آمده است، معرفی راهکار پارکینگ هوشمند داهوا بر اساس بیانیه شرکت Dahua تقدیم گردید.

با نظرات شما، همکاران سی سی تی وی آنلاین در ادامه راه خشنودتر خواهند بود.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.