هایک ویژن می خواهد تا سال 2020 برند اول جهان شود

هایک ویژن می خواهد تا سال 2020 برند اول جهان شود

چهارشنبه 1396.01.16

رئیس شرکت هایک ویژن و دبیر حزب کومونیست می خواهد بعنوان هدیه سالگرد 100 سالگی این حزب در سال 2020 هدف بزرگی را محقق سازد. به گفته وی رسیدن به مقام برند برتر دنیا در صنایع تجاری در سال 2020 مهمترین هدف Hikvision خواهد بود. ادعای عنوان شده در گفتگوی رئیس شرکت هایک ویژن با Xi Jingping دبیر کل حزب کومونیست حزب بعنوان قولی به مقام بالاتر رد و بدل شده است.

در ادامه مقاله سی سی تی وی آنلاین بیشتر با جایگاه فعلی و برنامه آینده هایک ویژن آشنا شوید.

هدفگیری رتبه 1 برندهای تجاری بین المللی

ریاست هایک ویژن، Chen Zongnian بعنوان بنیان گذار و مسئول دولتی هایک ویژن بعنوان زیر مجموعه شرکت مادر CET HIK و ریاست Yangzhong Hu ، چهره ای شناخته شده برای صنعت غرب  است.

ریاست شرکت هایک ویژن

او در بیاناتی عنوان کرده است که :

هایک وژن روند شرایط بین المللی را زیر نظر دارد. شرکتهای چینی در فناوریهای برتر بین المللی جایگاه خوبی ندارند. حالا پس از سالها تلاش باید بتوانند جایگاه خود را بدست آورند. بهبود جایگاه ما در چند مرحله رخ داد : سه محصول استراتژیک اصلی ما در بازار جهانی سهم اول بازار را بدست  آورد، در دو سال بعد بصورت پیوسته با سرعت رشد بالایی همانند ایالات متحده پیش رفته و سومین قدم هم پروژه کلیدی ما در پایه گذاری شرکتی در ایالات متحده آمریکا می باشد.

در پایان سال گذشته (2016) با سیستمها و محصولاتمان، برند هایک ویژن توانست جایزه طلای امنیت داخلی آمریکا را بدست آورد. البته نه با نام اصلی ولی محصول ما سیستمی است که استفاده می کنیم و نقش یا برند ما با این پشتیبانی با نام تجاری هایک ویژن به جایگاه ویژه در صنعت امنیت جهانی ورود کرد. همانطور که به Xi Jinping، دبیر کل عرض کردم، امیدوارم در سال 2020 هایک ویژن را در سالگرد 100 سالگی تاسیس حزبکومونیست  به عنوان هدیه، برند تجاری اول دنیا ببینیم.

درآمد فعلی و وضعیت برند هایک ویژن

در بخش امنیتی و تجهیزات نظارت تصویری بوضوح شرکت هایک ویژن رتبه اول را کسب خواهد کرد اما هنوز برند معروف و برجسته ای در فضای خارج از چین بحساب نمی آید.

هایک ویژن (Hikvision) درآمدی 5 میلیارد دلاری را در آینده هدف گذاری کرده است که برای بازار  سیستم های نظارت تصویری در مقایسه با اکسیز که اولین شرکت غیر چینی با بیشترین سرمایه (معادل 1 میلیارد دلار) بحساب می آید، قابل مقایسه نیست و عددی بسیار بزرگ خواهد بود. با این حال اکثر قریب به اتفاق این درآمدهای هایک ویژن از بازار داخلی چین بدست آمده که حمایتهای صاحبان دولتیش را نیز دارا بوده است و سیاستهای محافه کارانه چینیها در کنار هزینه های استفاده شده در زیر ساختهای مرتبط توسط دولت در 5 تا 10 سال اخیر عوامل اصلی آن بوده اند. حتی در فروش محصولات خارج از چین هم بیش از نیمی از درآمدها از طریق محصولات و فروش تجهیزات غیر برند و شرکای OEM بدست آمده اند.

از طرف دیگر هایک ویژن برای داشتن برندی بین المللی با چالشهای بسیاری روبروست. یکی از ساده ترین مشکلات به فروش مستقیم هایک ویژن بطور گسترده به خورده فروشان و نمایندگیهای پروژه های کوچک با تنزل قیمت و تخفیفهای قابل توجه بر می گردد. این کار به هیچ عنوان به ایجاد برندی بین  المللی و کامل کمک نخواهد کرد و بلعکس عمل می کند. مشکل بزرگتر هایک ویژن در فضای بین المللی به برخورداری از مالکیت دولتی چین و چالشهای امنیتی اخیر بر می گردد.

در تصویر زیر می توانید آمار علاقمندی و گرایش فروشندگان دوربین های مدار بسته را به دو برند اکسیز و هایک ویژن در سال 2016-2017 مشاهده نمایید :

مقایسه محبوبیت برندهای اکسیز و هایک ویژن

شرکت Axis در مجموع مقام نخست را کسب کرده و هایک ویژن هم از بین 20 شرکت سازنده تجهیزات نظارت تصویری مقام 14 را کسب کرده است. یعنی تنها بالاتر از برندهای داهوا، Lenel، OnSSI، Pelco و آرکانت ویژن قرار گرفته است که خود این شرکتها هم از مشکلات عدیده ای اختصاصا برخوردارند.

چرا برند اول؟!

استراتژی "قدرت نرم" و "جایگاه بین المللی" چین باعث شده است که رئیس هایک ویژن چنین جایگاهی را به عنوان هدفش عنوان نماید. فروش تجهیزات و ویجتهای فراوان توسط آنها منجر به کسب چنین جایگاهی نخواهد شد. برای درک برند باید به جایگاه و شناخته شدگی برندهای ژاپنی سونی و پاناسونیک یا برندهای کره جنوبی مثل سامسونگ فکر کنید. دولت چین مثل بسیاری از شرکتهای غربی درباره سود محصولات نگران نیست و همانند شرکتهای غربی نیست که بخواهد نگران سود و زیان فروشش باشد. ضمن اینکه صاحب دولتی شرکت هایک ویژن بهتر از اهداف بزرگتر دولت در این زمینه مطلع است.

چالشهای هایک ویژن تا سال 2020

رسیدن به جایگاه اول در بین برندهای تجاری جهان تا سال 2020 برای هایک ویژن بسیار سخت خواهد بود. چون راه زیادی برای رفتن خواهند داشت و باید با موارد تخریبی بسیاری دست و پنجه نرم کند. شاید جالب و دردناک باشد که ریاست هایک ویژن به Xi Jinping گوشزد نماید که یکی از بزرگترین همین عوامل، داشتن مالکیت دولتی چینی در پشت این برند است.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.