گزارش IHS : رشد بازار دوربین مداربسته در خاورمیانه

گزارش IHS : رشد بازار دوربین مداربسته در خاورمیانه

سه شنبه 1395.07.13

در گزارشهای اخیر موسسه آماری IHS، بازار تجهیزات نظارت تصویری و دوربینهای مداربسته خاورمیانه تا سال 2020 رشدی 8 درصد را تجربه خواهد کرد.

بازار دوربینهای مداربسته و بطور کلی تجهیزات نظارت تصویری در سال 2015 در منطقه خاورمیانه ارزشی 500 میلیون دلاری داشته و پیش بینی می شود نرخ رشد مرکب سالانه 8 درصدی را در سالهای 2016 تا 2020 تجربه نماید. نرخ این رشد 3 برابر بیشتر از آنچیزی خواهد بود که از بازارهای اروپایی یا آفریقایی انتظار می رود و این یعنی بازار خاورمیانه مرکز توجه تمام سازندگان دوربینهای مدار بسته، سیستمهای نظارت تصویری و شرکتهای سرویس دهنده مرتبط قرار خواهد گرفت.

نرخ رشد نابرابر

در این گزارش عنوان شده است که همه کشورهای خاورمیانه به یک اندازه در این رشد سهیم نخواهند بود. در برخی کشورها رشد بازار بسیار سریعتر و بالاتر از نرخ میانگین منطقه ای بوده و خواهد بود؛ در حالی که بر اساس گزارش سرویس مطالعه بازار موسسه HIS Markit بعضی کشورها نیز نرخ رشد ناچیزی را تجربه خواهند کرد.

بازارهای ترکیه ای و قطری با رشدی سریعی روبرو می شوند که دلایل متفاوتی در پشت این تغییرات وجود دارد. در ترکیه فاکتورهای مهمی مثل رشد نسبتا سریع اقتصادی، نا آرامی های اجتماعی و حملات تروریستی عامل رشد بحساب می آیند. در قطر نیز پروژه های بسیار عظیم زیربنایی و تفریحاتی مرتبط با مسابقات بین المللی فوتبال FIFA 2022 و وجود قوانین ویژه محلی بر روی سرعت رشد بازار اثر مثبتی خواهند گذاشت.

در همین حال در برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه بدلیل افت شدید قیمت نفت، برآورد هزینه های امنیتی و اجرای آنها که از قبل برای بخش های دولتی و خصوصی در نظر گرفته شده بودند یا به تعویق افتاده اند و یا لغو شده اند.

نقش حیاتی قوانین

هنوز هم قوانین در بسیاری از کشورهای خاور میانه نقش مهمی ایفا می نمایند. از جمله این قوانین در مورد سازمانها، می توان به قانون اجبار نصب دوربین مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری برای تامین امنیت و نظارت بیشتر اشاره نمود که در کشور خودمان هم وجود دارد. قوانینی دیگر نیز گاهی میزان رزولوشن حداقلی یک دوربین مداربسته، نرخ فریم ضبط تصاویر و زمان آرشیو حداقلی و حتی مشخصات دیگر را نیز تبیین می کنند.

آشنایی و هماهنگی شرکتهای تولید کننده سیستمهای نظارت تصویری بین المللی با قوانینی که اغلب مدام تغییر کرده و بروز می شوند اولین و آخرین چالش پیش رو برای تولید کنندگان نخواهد بود بلکه ارتباطات شخصی و خصوصی قدرتمند در معاملات کسب و کارها، پشتیبانیهای محلی، درنظر گرفتن فرهنگها و داشتن سابقه دوستی و ارتباط کاری مثبت هم بسیار سرنوشت ساز خواهد بود.

با وجود اشتیاق بالای برندهای بین المللی برای حضور در بازارهای محلی هنوز هم هیچ یک از 15 برند برتر دنیا در سال 2015 نتوانستند دفاتر مرکزی خود را ناحیه خاورمیانه راه اندازی نمایند. بعلاوه زیرساختهای تولید و عرضه و کشش در بازار منطقه ای خاورمیانه منسجم تر از نقاط دیگر دنیاست و در حدود 70 درصد درآمدهای بازار به مناطق کم وسعت تعلق دارد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.