سویچهای PoE جدید داهوا : 360 وات PoE روی 24 پورت

سویچهای PoE جدید داهوا : 360 وات PoE روی 24 پورت

شنبه 1395.11.30

وقتی سوئیچ در شبکه دوربینهای مداربسته دچار مشکل بوده یا کند عمل نماید مدام با تصاویری غیر روان یا تاخیر تصویر روبرو می شوید. این مشکل رایج در سیستمهای نظارت تصویری تحت شبکه بسیار رایج شده است. البته بهره گیری از شبکه های IP و تجهیزات شبکه نسبت به شبکه های رایج نظارت تصویری قدیمی نیاز به دانش شبکه دارند و با مشکلاتی هم روبروست. برای این شبکه ها نیاز به تجهیزاتی با کارایی بالا هستیم تا از مشکلاتی مثل تاخیر، حذف بسته های داده (Packet Los)و .. بدور باشیم.

شرکت سازنده تجهیزات نظارت تصویری و دوربینهای مداربسته داهوا (Dahua) اعلام کرد بزودی سوئیچهای PoE داهوا که بصورت ویژه برای سیستمهای نظارت تصویری و جریانهای ویدئویی تحت شبکه طراحی شده اند به بازار عرضه خواهند شد تا از مشکلات رایج در این سیستمها جلوگیری کنند.

ویژگیهای سوئیچهای 16/24 پورت PoE جدید داهوا

سوئیچهای جدید داهوا : PFS4218-16ET و PFS4226-24ET

سوئیچهایی با پسوند نام -16ET دارای 16 پورت PoE با مجموع توان پیشفرض 190W که با درخواست کاربران نوع اختصاصی 240 وات (Optional) نیز در درسترس خواهد.

سوئیچهایی با پسوند نام -24ET نیز با 24 پورت PoE با مجموع توان 240W پیشفرض و 360 وات در نوع اختصاصی (Optional) در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

این سوئیچهای PoE داهوا بصورت ویژه برای سیستمهای نظارت تصویری طراحی شدند و برای انتقالهای ویدئویی و جریانهایی یکنواخت با اولویت بالا مناسبند.

سوئیچ PoE شرکت Dahua

دو قابلیت اصلی سوئیچ PoE داهوا که به مدیریت بهتر انرژی می انجامد :

  1. تنظیمات PoE

با قابلیتهای بکار رفته در این سوئیچ، اعمال تغییرات سوئیچ PoE از طریق رابط کاربری تحت وب ممکن می شود و می تواند برای مثال بر روی یک کانال، توان الکتریکی بیشتری را نسبت به دیگر پورتها اعمال نماید. مثلا بر روی پورتی که از دوربینهای مداربسته با نور IR پشتیبانی می نماید می توان انرژی خروجی بیشتری را ست کرد تا سوئیچ بخوبی انرژی دوربین مداربسته را مجزا از بقیه پورتها و با توان بیشتری تامین نماید.

  1. PoE سبز

این قابلیت (Green PoE) به کاربران اجازه می دهد برای مصرف انرژی PoE زمانبندی تعیین کنند تا سوئیچ بتواند در دوره های زمانی خاصی کار نماید و در باقی زمانها صرفه جویی انرژی داشته باشد. برای مثال با تنظیم ساعات 9 تا 21 سوئیچ PoE می تواند در ساعات بعدی و خارج از زمانبندی، انرژی خروجی را قطع نماید و با اینکار انرژی صرفه جویی شود.

  1. قابلیت انتقال انرژی تا 250 متر

 فاصله رایج برای انتقال انرژی PoE حداکثر 100 متر است. شرکتهایی مثل Uniview هم پیشتر تکنولوژی انتقال انرژی PoE جدیدی ابداع کرده بود که بر روی کابل شبکه انرژی PoE را تا 300 متر منتقل می کرد. نمونه این تکنولوژی را بصورت مستقیم در نمایشگاه IPAS 2016 غرفه یونی ویو با cctvonline مشاهده کردیم. حالا شرکتهایی مثل داهوا و هایک ویژن هم بدنبال رقابت به انتقال انرژی تا حداکثر 250 متر دست یافته اند. در این سوئیچ PoE داهوا امکان تنظیم ارسال انرژی تا حداکثر 250 متر قابل تغییر از طریق رابط تحت وب خواهد بود. با اینکار نیاز به فیبر نوری و SFP مرتفع شده و هزینه ها را کاهش می دهد.

  • نشانگر مصرف انرژی

نشانگر مصرف انرژی در روی این سوئیچ به کاربران امکان مشاهده مصرف انرژی در سوئیچ PoE را میسر کرده و به کاربر کمک می کند بفهمند چه دوربین مداربسته ای به شبکه متصل یا خاموش است.

این نشانگر دارای 3 نشانگر با مقادیر 50، 80 و 100 درصد می باشند.

50% : مصرف کلی سوئیچ PoE زیر 50 درصد است.

80% : مصرف انرژی الکتریکی سوئیچ PoE بین 50 تا 80 درصد کل است.

100% : مصرف انرژی الکتریکی سوئیچ بین 80 تا 100 درصد کل است.

  • هر دو سوئیچ PFS4218-16ET-190/240 و PFS4226-24ET-240/360 دارای 2 پورت Hi-PoE هستند که می تواند برای هر دوربین مداربسته دام تحت شبکه که نیاز به Hi-PoE دارند انرژی حداکثری 60 وات تامین نمایند.

قابلیتهای رایج دیگر سوئیچهای PoE داهوا

در این سری سوئیچهای PoE داهوا هم از قابلیتهای رایجی مثل استفاده از سخت افزارهای مقاوم به جریان الکتریکی، کنترلر جریان بافر شبکه، مقاومت دربرابر شک الکتریکی 4کیلو ولتی و موفقیت تست ALT روبرو هستیم. ضمن اینکه این سوئیچ PoE، تست فشار جریان تصویری را برای 200 دوربین مداربسته در لحظه پاس کرده است.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.