نگاهی به عملکرد سالهای گذشته نمایشگاه بین المللی IPAS از منظر آمار

نگاهی به عملکرد سالهای گذشته نمایشگاه بین المللی IPAS از منظر آمار

يکشنبه 1395.07.18

نمایشگاه ایپاس (IPAS) از سال 1380 به پیشنهاد سردار فرماندهی محترم وقت نیروی انتظامی ج.ا.ا شکل گرفت. در همان سال نیز دوره اول نمایشگاه ایپاس 2002 (IPAS 2002) در اسفندماه در زمینه لوازم و تجهیزات پلیسی و امنیتی در سالن همایش صدا و سیما برگزار شد.

سال بعد در دومین دوره، موضوع ایمنی بعنوان زمینه ای جدید به نمایشگاه IPAS 2003 افزوده شد و اینبار بجای 19 کشور (سال 1380)، 27 کشور از نمایشگاه استقبال کردند.

سال سوم سال تغییرات اولیه نمایشگاه ایپاس بود که با تغییر محل برگزاری، با حضور 25 کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی تهران برپا گردید.

سالهای چهارم و پنجم و ششم استقبال از نمایشگاه بشکلی افزایش یافت که تعداد کشورهای شرکت کننده به 35 کشور رسید.

سال هفتم سال استقبال شرکتهای داخلی بود. حضوری که جای شرکتهای خارجی را هم محدود به 32 نمایندگی از 16 کشور می نمود. از آنجاییکه سالهای ششم تا نهم در فصل تابستان و در تیرماه نمایشگاه برپا می شد، گرما باعث شد مسئولان بفکر تغییر زمان برگزاری افتادند و برای اولین بار در نهمین دوره برگزاری نمایشگاه ایپاس با نام IPAS2010 زمان برگزاری به مهرماه تغییر یافت. ضمن اینکه بازهم بدلیل نیاز به فضای بیشتر محل برگزاری به مصلی بزرگ امام خمینی (ره) انتقال یافت. فضایی که اینبار در اختیار 215 شرکت داخلی از 42 کشور قرار داشت، به 6700 متر مربع رسیده بود.

دوره های دهم و یازدهم حضور شرکتهایی از بیش از 200 شرکت داخلی و خارجی نشان از استقبالی فزاینده داشت. این در حالی بود که فضای اختصاصی به 8600 متر مربع افزایش یافته بود.

در دو دوره اخیر نیز نمایشگاه با حضور بیش از 250 شرکت داخلی و خارجی از 31 کشور جهان برگزار شد. اما نکته مهم افزایش چند برابری محل تخصیصی برای برگزاری نمایشگاه بود. در دوره سیزدهم یعنی در ایپاس 2014 مساحتی بالغ بر 40 هزار متر مربع در اختیار غرفه داران قرار گرفت.که تقریبا 4 برابر سال پیش بود.

در سال گذشته در نمایشگاه IPAS 2015 فضای اختصاصی به نمایشگاه به 60 هزار متر مربع افزایش یافت و حضور 272 شرکت داخلی و تقریبا 255 برند از 31 کشور استقبال از این نمایشگاه را با رکوردی جدید آشنا کرد.

پس از برگزاری 14 دوره از نمایشگاه IPAS به نظر می آید امسال که نمایشگاه IPAS 2016 قرار است در تاریخ 26 الی 29 مهرماه برگزار شود، برجام و فرجام نیز بر روی استقبال خارجیها بیشتر تاثیر بگذارد.

سایت CCTVONLINE.IR قصد دارد در ایام برگزاری نمایشگاه ایپاس 2016 با اخبار و حواشی این نمایشگاه در کنار شما باشد. همکاران ما در سی سی تی وی آنلاین مشتاقند تا هرچه بهتر بخشها و لحظات جذاب نمایشگاه را در قالب تصاویر و اخبار کوتاه با شما به اشتراک بگذارند.

در سال گذشته تعداد کل بازدید کنندگان نمایشگاه IPAS2015 به عددی معادل 74330 نفر رسید. در مجموع 305 شرکت در غالب 39 برند داخلی و 255 برند خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند. شرکتهای خارجی که با واسطه در این نمایشگاه حضور داشتند به ترتیب شامل 33 شرکت برای 29 برند چینی، 3 شرکت تایوانی و 1 شرکت آلمانی بوده اند.

آمارهای نمایشگاه IPAS2015

آنچه از روی آمار نمایشگاه سال گذشته درمیابیم، افزایش سرانه فضای آزاد اختصاصی به نمایشگاه به ازای هر شرکت می باشد. مثلا در سالهای ابتدایی نمایشگاه ایپاس، بطور میانگین برای هر شرکت تقریبا 10.5 متر مربع فضا در نظر گرفته شده بود. بیکباره در سال سوم و چهارم این میزان به تقریبا 30 متر مربع ارتقاء یافته است و در سال پنجم این میزان به اوج رسیده، اما مجددا در سالهای ششم و هفتم به عددی نزدیک به 35 متر مربع برگشته است. اما در 5 سال اخیر با اینکه تعداد شرکتهای حاضر در نمایشگاه رشد زیادی نداشته اما فضای اختصاصی چندین برابر افزایش یافته و سال گذشته میانگین فضای اختصاصی به ازای هر شرکت به حدود 51 متر مربع افزایش داشته است.

پایان قسمت اول.

در قسمتهای بعدی به آماری درباره سن شرکت کنندگان، میزان علایق بازدید کنندگان، محبوبیت بخش نظارت و سیستمهای نظارت تصویری، سطح تحصیل بازدیدکنندگان و .. خواهیم پرداخت.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.