دوربینهای مداربسته جدید پاناسونیک سازگار با کدک H.265 و کار در نور کم

دوربینهای مداربسته جدید پاناسونیک سازگار با کدک H.265 و کار در نور کم

دوشنبه 1395.07.19

شرکت پاناسونیک دو دوربین مداربسته باکس جدید با نامهای WV-S1132 و WV-S1131 تولید کرده است که از اولین اعضای خانواده دوربینهای مدار بسته با پلتفرم i-Pro Extreme بحساب می آیند که با کدک H.265 سازگار و برای کار در نور فوق العاده کم بهینه خواهند شد. دوربینهای مداربسته جدید شرکت پاناسونیک از راهکارهای جدید مبتنی بر سیستم H.265 بحساب می آیند که با رکوردرهای جدید WJ-NX400 و نرم افزارهای WV-ASM300 این شرکت بفروش می رسند.

با بهره مندی از فشرده سازی H.265 می توان نسبت به فشرده سازی کدک H.264 تا 50 درصد کارایی بهتری تجربه نمود. در این پلتفرم جدید علاوه بر کدک H.265 از تکنولوژی کدینگ هوشمند پاناسونیک استفاده شده که می تواند مجموعا نسبت به کدک H.265 بیش از 80 درصد در استفاده از پهنای باند و حافظه بهره وری افزایش یابد.

در هر دو دوربین مداربسته یاد شده سنسور 1/3 اینچی جدید بکار گرفته شده است که می تواند در شرایط نور بسیار کم هم تصاویر رنگی ارائه دهد. سنسورهای جدید نسبت به سنسورهای قبلی 1/2 اینچی ارزانتر هستند اما از نظر کیفیت کار در نور کم کاملا مشابه با کیفیتی عالی عمل می کنند.

حداکثر رزولوشن این دو دوربین مداربسته 2048*1536 (3 مگاپیکل) بوده و قادرند بر اساس کدک H.265 و H.264 با 60 فریم در ثانیه به ضبط تصاویر بپردازند. ضمن اینکه قابلیت ABF یا فکوس معکوس خودکار نیز در کدک H.265 در دسترس خواهد بود.

بگفته Gerad Figols مدیر بازاریابی مرکز اروپایی شرکت VIVOTEK:

ترکیب راهکار جامع (end-to-end) و کدک H.265 با کدینگ هوشمند قرار است برای دوربینهای مدار بسته باکس (Box) و دام (Dome) آینده مورد استفاده قرار گیرد. پلتفرم تکنولوژی جدید برای افزایش کارکرد دوربینهای مداربسته در شرایط سخت مورد استفاده قرار گرفته است.

این تکنولوژی جدید کدینگ هوشمند یک قابلیت VIQS خودکار خواهد بود که به کاهش پهنای باند مصرفی بر اساس کیفیت و شرایط صحنه در 3 سطح می انجامد. این سه سطح کیفیت، از ضبط تصاویر چهره با بیشترین کیفیت تا بخشهای ثابت صحنه با کمترین کیفیت دسته بندی می شوند. با این قابلیت پشت زمینه تصاویر که ارزش بالایی ندارند با کیفیت عادی و اجسام متحرک با کیفیت بالا و قابل استناد ضبط خواهند شد و عملا میزان بیتهای انتقالی بطور میانگین کاهش بالایی خواهد یافت.

در پلتفرم H.265 جدید شرکت Panasonic از سیستم ارتباط امن ابداعی استفاده شده است تا از دوربین مداربسته، رکوردرها و نرم افزارهای مرتبط بخوبی حفاظت بعمل آید. این حفاظت در سه حوزه – کدنویسی داده ها، کدنویسی ارتباط و تشخیص و شناسایی سیستم – برای افزایش امنیت و حفاظت از فایلها و منابع قابل استناد شخصی صورت می پذیرد.

دوربینهای مداربسته جدید دارای رزولوشن Full HD بوده و از WDR فوق العاده قدرتمند 144dB بهره می برند. این قابلیت دوربینهای مدار بسته جدید پاناسونیک را برای کار در نور فوق العاده کم ایده آل کرده است.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.