مدیران شرکت های ارائه دهنده سیستم نظارت تصویری : "مشتریان در حال حاضر بسیار عصبانی هستند"

مدیران شرکت های ارائه دهنده سیستم نظارت تصویری : "مشتریان در حال حاضر بسیار عصبانی هستند"

يکشنبه 1395.04.13
بازهم سازندگان نرم افزار تحلیل ویدئویی مورد انتقاد قرار گرفتند! انتقاد از آنچه مشتریان فکر می کنند این نرم افزارها باید انجام دهند، اما در عمل همراه با خطا انجام می گیرد. در این مقاله به دلایل نارضایتی مشتریان از سیستم نظارت تصویری و بخصوص راهکار تحلیل ویدئویی خواهیم پرداخت.

مشتری عصبانی 

برای مثال به دیالوگی که از زبان مدیر یک شرکت های سیستم نظارت تصویری شنیده ایم ، توجه کنید:

تازه درک می کنیم که چقدر مدیریت و رسیدگی به انتظارات بالای مشتریان پس از نصب و راه اندازی سیستم نظارت تصویری سخت است. وقتی تجهیزات در محیطهایی کم رفت و آمد مترو نصب شده بود، هر ساعت 5یا 6 اعلام هشدار ناصحیح داشتیم که نتیجه خیلی بدی نبود. اما حالا برای 1000 دوربین مداربسته این میزان به 5000 هشدار اشتباه رسیده است. بنابراین مشتری این مشکل را به ما ارجاع داد و ما چند ماه است که سخت می کوشیم تا نتیجه بهتری بگیریم و این مشکل را برطرف کنیم. اما هنوز مطمئن نیستیم که ما می توانیم انتظاراتشان را برآورده کنیم یا خیر. شرایط در مترو برای هر نوع نرم افزار تحلیل گری سخت است بخصوص وقتی مردم ایستاده و بی حرکت منتظر می مانند."

" حالا دیگر مشتری عصبانی شده است! "

آیا واقعا درک علت این عصبانیت سخت است؟! و اینکه اعلام هشدار ناصحیح هر ثانیه می تواند باعث عصبانی کردن مشتریان شود؟

الگوی غلط

عموما ارائه دهندگان راهکار تحلیلگر ویدئویی با این مشکلات روبرو هستند!

نوعی اجماع نظر در صنعت سیستم نظارت تصویری وجود دارد که می گوید اگر مشتریان را آموزش دهیم یا انتظارشان را کاهش دهیم این مشکل بشکلی اسرار آمیز ازمیان خواهد رفت. اما نه این نظر غلط است!

نیاز به کار

هنوز هم احتیاج به کار بیشتری بر روی نرم افزارهای تحلیل گر ویدئویی وجود دارد. نکته کلیدی اینجاست که این شرکت ها باید بر روی انتظارات مشتریان کار کنند. درواقع انتظارات برای داشتن هشدارهای به موقع و بدون اشتباه در همه حال خیلی کمال گراست. منظور کاهش توقعات نیست، آشنایی و اطلاعات بیشتر دید منطقی تری به آنها می دهد.

شما به عنوان یک کارخانه دار، توسعه دهنده یا یکپارچه ساز صنعتی فکر می کنید این 5 6 بار خطای ناصحیح در ساعت بد نیست؟ نگاه شما کاملا اشتباه است.

آنچه که مشتری فکر می کند مهم است . 5000 خطا در هر ساعت زیاد نیست؟ معقول بنظر می آید؟!

انتظارات بالای مشتریان را پس از نصب و راه اندازی سیستم نظارت تصویری ملامت می کنید؟! متاسفانه این نیز مشکل و خطای شماست. آیا شما بدرستی کیفیت را معلوم کرده و انتظارات پیش روی مشتری را مدیریت کرده اید؟ آیا گفتید :" ما در هر ساعت توقع شنیدن 5000 هشدار خطا را داریم. شما با این مورد مشکلی که ندارید؟". شک داریم این کار را کرده باشید.

حال و روز همه نرم افزارهای تحلیلگر بهنگام

زمانی که قرار است شما سیستم نظارت تصویری با ویژگی های خاص مانند تشخیص پیشگیرانه، سیستم تشخیص چهره و .. را راه اندازی کنید خیلی مهم است که از نوع و شکل کارایی این نرم افزارها مطلع باشید. با درک صحیح شما از این الگوریتم ها، خیلی بهتر می توانید با مشتریها تعامل داشته و مشکل را پیش از بوجود آمدن حل نمایید.

آیا شما تابحال شنیده اید که مثلا سیستم ضد سرقت بانک مدام اعلام هشدار ناصحیح داشته باشد؟

خیر! فکر می کنید اگر این خطای کارکرد صورت می گرفت شرکت پشتیبان از کار بی کار می شد؟ بله!

یا حذف هشدارهای ناصحیح یا حذف خودتان!

واقعا ساده است . یا شما بصورت کامل تمام هشدارهای ناصحیح را حذف می کنید یا خودتان حذف می شوید!

اگر شما می خواهید بدانید که چرا بازار تحلیلگر ویدئویی با گذشت 15 سال تجربه همچنان همین قدر کوچک باقی مانده باید بگوییم دلیلش همین نارضایتی ها و عدم مدیریت آنها است.

پس بنابراین به سرزنش "انتظارات مشتری" پایان دهید و تا زمانیکه بتوانید راهکار تحلیل ویدئویی عاری از خطا داشته باشید و یا انتظار آنها را مدیریت نمایید ، دست از ارائه و فروش این قبیل راهکارها بردارید.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.