هاردیسکهای نسل سوم وسترن دیجیتال : WD PiDrive

هاردیسکهای نسل سوم وسترن دیجیتال : WD PiDrive

شنبه 1395.08.29

نسل سوم هارددیسکهای وسترن دیجیتال WD PiDrive

شرکت WD، سازنده بزرگ راهکارهای ذخیره سازی و پیشتاز در تکنولوژیهای ذخیره سازها اخیرا خبر از ارائه محصولاتی با عنوان PiDrive به بازار داده است. هارددیسکهایی که با ترکیب تکنولوژی و عملکرد حافظه های microSD و درایوهای USB در سیستم عامل قرار است بعنوان راهکاری سریع و راحت عمل نماید.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

بگفته مهندس ارشد WD :

این تکنولوژی شبیه به آنچیزی است که 30 سال پیش در تبدیل هارددیسکها به عنوان اصلی ترین بخش کامپیوتر اتفاق افتاد که با ورود یا خروج فلاپی دیسکها سیستم عامل آنرا بصورت یک درایو قابل جابجایی می دید. نسل سوم راهکارهای وسترن دیجیتال با نام PiDrive از یک هارددیسک USB یا یک فلش درایو USB در اجرای سیستم عامل و بصورت Host سیستم عامل بهره می برد که دیگر اینکار نیاز شما را به داشتن چندین حافظه microSD را برطرف می نماید. ما تکنولوژیهای خود را در غالب یک تیم در این راهکار می گنجانیم.

نرم افزار اختصاصی بر اساس نصب کننده سیستم عامل NOOBS و روش نصب Raspberry Pie اجرا می شود که شامل سیستم عاملی جدید با نصبی بسیار آسان بر روی درایوهای USB می باشد. ظرفیت بالای درایو قابلیتهای خوبی مثل فضای کافی برای پروژه به همراه خواهد داشت که امکان نصب چندین هسته سیستم عاملهای متعدد و ایجاد فضاهای متعدد و مجزا را بر روی هارددیسک ممکن می سازد و در همین حال از چندین کاربر با فضاهای مجزای ایزوله نیز پشتیبانی می نماید.

Matt Richardson از شرکت Raspberry Pi نیز اعلام کرد :

طرفداران Raspberry Pi عاشق هارددیسکهای سری PiDrive خواهند شد. نتنها این یک راهکار ذخیره سازی جالب بحساب می آید بلکه فضای کاری آن از خلاقیتی بهره می برد که به کاربران امکان خلق و تجربه و لذت بیشتری در کار با Raspberry Pi خواهد بخشید.

ما خوشحالیم که با شرکت WDLabs که به تمامی تکنولوژیهای ذخیره سازی WD برای حمایت از رشد بازار مجهز است دست همکاری داده ایم. توجه این گروه بر روی آموزش و کسب دانش، اختراع و تولید محصولات جدید آنها را به یک بخش مهم در ایجاد هسته مرکزی ابزارهای جدید و ساختارهای مقیاس پذیر تبدیل کرده است.

طیف محصولات جدید

دستگاههای جدید WD PiDrive در سه ظرفیت به بازار عرضه می شوند : نسخه های هارددیسکی 375 گیگابایتی، نسخه هارددیسکی 250 گیگابایتی و نسخه فلش کارتهای 64 گیگابایتی.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

در محصولات هارددیسکی 250 و 375 گیگابایتی از کابلی برای تامین انرژی استفاده می شود. تمام محصولات اعم از هارددیسکهای WD و فلش مموریهای میکرو SD، از سیستم عامل از پیش نصب شده Raspberry Pi بهره می برند. سیستم عامل Raspberry Pi در نسخه رسمی به نام Raspbian PIXEL می تواند مستقیما از روی فلش مموریهای میکرو SD بدون نیاز به اینترنت نصب شوند و همچنین برای 5 فضای کاری مجزا بسته به فضای حافظه امکانات خواهد داشت.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

سیستم عامل PIXEL فضایی آشنا و شبیه به دسکتاپ دارد و شامل مرورگر اینترنتی، نرم افزارهای مختلف، ابزارهای برنامه نویسی، بازیها و امکانات رایج دیگر سیستم عاملهاست. فضای کاری نیز بسته به بخشهای مختلف هارددیسک بوسیله Raspbian Lite بشکل یک سیستم عامل کوچک تجهیز شده و با استفاده از خطوط دستوری برنامه نویسی در دسترس است.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.