سنسورهای CMOS در 5 سال آینده نیز به روند رشد فروش خود ادامه خواهند داد.

سنسورهای CMOS در 5 سال آینده نیز به روند رشد فروش خود ادامه خواهند داد.

دوشنبه 1395.03.31

با توجه به گزارش معتبر موسسه IC Insights پیش بینی می شود که سنسورهای CMOS که بخش اعظمی از بازار سنسور های نوری و تصویربرداری دیجیتال را به خود اختصاص داده اند، همچنان در 5 سال آینده تا سال 2020 به روند رو برشد خود ادامه خواهند داد. در ادامه به تحلیل و پیش بینی موسسه IC Insights می پردازیم.

انتظار می رود سنسورهای CMOS در 5سال آینده نیز بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص دهند!

سنسورهای CMOS در میانه راه خود همچنان درحال تکمیل زنجیره رکورد زنی فروش هستند. این فروش با توجه به گسترش شدید تکنولوژی های عکس برداری دیجیتال و رشد طیف وسیعی از کاربردها همچون استفاده سنسور دوربین در دستگاه های تلفن هوشمند و دوربین های فیلم برداری امکانپذیر شده است.

موسسه IC Insights که پیشتر به آن اشاره نمودیم، همه ساله طی گزارشاتی به تحلیل و پیش بینی صنعت و تکنولوژی ساخت سنسورهای نوری می پردازد که بر اساس گزارش منتشر شده IC Insights 2016، پیش بینی شده است که سنسورها، جداسازهای پردازشی و سیستم های خودکار سریعترین رشد را در بخش کاربردهای سنسور تصویربرداری CMOS در فروش های بین المللی از آن خود خواهند کرد. با افزایش CAGR (نرخ رشد ترکیبی سالانه) 55% درطی 5 سال آینده به ارزش 2.2 میلیارد دلار در سال 2020 خواهد رسید، یا درواقع در حدود 14% از کل بازار پیش بینی شده 15.2 میلیارد دلاری را به خود اختصاص خواهد داد.

انتظار می رود پس از بخش سیستم های خودکار، بیشترین رشد در صنعت حفاظتی و صنعت سیستم نظارت تصویری(با CAGR درحدود 36% معادل 912 میلیون دلار)، کاربردهای پزشکی/علمی (با CAGR درحدود 34% معادل 867 میلیون دلار)، اسباب بازی ها/صنعت بازی های رایانه ای(با CAGR درحدود 32% معادل 274 میلیون دلار) و در آخر به سیستم های صنعتی (با CAGR درحدود 18% معادل 897 میلیون دلار) خواهد رسید.

بازار سنسور تصویر

همانطور که گفته شد بخش الکترونیک سیستم های خودکار عمده ترین فرصت های بازارسازی در صنعت سنسورهای CMOS را به خود اختصاص می دهد.

انتظار می رود در بخش سنسور تصویری دوربین تلفن های هوشمند، با CAGR درحدود تنها 1% معادل 7.3 میلیار دلار تا سال 2020 روبرو باشیم یا بعبارتی سهم 70 درصدی تلفن های هوشمند از بازار سنسورها در سال 2015 تبدیل به سهم 48 درصدی(با 22% کاهش) در سال 2020 خواهد شد . پیش بینی می شود در آمد فروش سنسورهای CMOS بکار رفته در ماژول های رایانه های شخصی و تبلتها با CAGR درحدود 6% به معادل 973 میلیون دلار در سال 2020 برسد، همچنین فروش سنسور در دوربین های دیجیتال با CAGR منفی 2 درصدی تا 623 میلیون دلار در 5 سال آینده کاهش یابد.

درآمد جهانی بازار سنسورهای تصویری CMOS در سال 2015 با رشد 12% به 9.9 میلیارد دلار رسید، که این پنجمین رکورد متوالی حجم فروش بالای سالیانه به دست آمده توسط این صنعت از سال 2011 تا به امروز بوده است. بنظر می آید سنسور تصویر CMOS برای حداقل 5 سال آینده نیز به این رکورد زنی همانند 5 سال پیش خود ادامه بدهد و با رشد CAGR 9.0درصدی از سال 2015 تا 2020 پیش برود. در دوره 5 ساله پیشین (2010-2015) فروش سنسور CMOS با CAGR 17.0درصدی به ادامه رشد موفقیت آمیز خود پس از سالهای بحران پرداخت. رشدی که در سال های 2009-2008 با بهبود وضعیت بازار پس از گذر و مقابله با بحران های اقتصادی متفاوت و اقدامات پیشگیرانه سریع مثل رواج کاربرد دوربین در تجهیزات الکترونیکی و سیستم های تشخیص تصویری، ممکن شده بود.

این گونه اقدامات محرکی برای موج بعدی رشد تجهیزات تصویربرداری خواهد بود.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.