پیش بینی سال 2017 برای دوربینهای مدار بسته و سیستمهای نظارت تصویری

پیش بینی سال 2017 برای دوربینهای مدار بسته و سیستمهای نظارت تصویری

پنجشنبه 1395.10.02

سال 2017 اگر چه سالی مملو از موفقیتها به شمار نمی آید اما سالی پر از تلاشهای خوب برای صنعت امنیتی بود. در نظرسنجی ویژه ای که IPVM در این باره انجام داده است، شرکت کنندگان(تولید کنندگان و فروشندگان دوربینهای مدار بسته) در مقابل سوالی با عنوان "پیش بینی چه تغییر بزرگی را در سال 2017 برای سیستمهای نظارت تصویری خواهید داشت؟ چرا؟" پاسخهایی داده اند که نشان می دهد امیدهای بسیاری بر روی تکنولوژیهای جدیدتر وجود دارد اما برخی از آنها سال جدید را سالی پر فراز و نشیب تر می دانند.

عناوین اصلی این مقاله عبارتند از :

  1. تحلیلگر ویدئویی
  2. فضای ابری (Cloud)
  3. تهدیدات امنیتی
  4. اتحاد شرکتها در قالب یک شرکت
  5. رقابت بر سر کاهش قیمت دوربین مداربسته

تحلیلگر ویدئویی دوربین مدار بسته (Camera Analytics)

بهبود و رشد تحلیلگرهای ویدئویی دوربین مدار بسته بیشترین پیش بینیها را در بین نظرات فروشندگان سیستمهای نظارت تصویری به خود اختصاص می داد. شرکتهایی مثل Movidiusدر سال 2017 بیشترین توجه ها را به خود جلب می کنند. ضمن اینکه در چین گرایش به استفاده از تحلیلگرهای ویدئویی روز به روز بیشتر می شود.

  • تحلیلهای ویدئویی هوشمندانه تر و بهتر می شوند. همچنین نگاهها بیشتر به سمت دوربین مدار بسته حرارتی می رود. زیرا بسیاری از کاربران به چنین ابزارهای کمکی بیشتر نیاز خواهند داشت.
  • تحلیلگر ویدئوی و خصوصا جستجوی هوشمند در تصاویر ضبط شده با قابلیتها تحلیل عکسها با هوش مصنوعی در فضای محلی یا فضای ابری در نرم افزارهای VMS. این موارد می تواند قابلیتهای مهم آینده باشند که باعث افزایش کارایی و تجربه بهتر کاربران از سیستمهای نظارت تصویری شوند.
  • افزایش استفاده از تحلیلگر ویدئویی در دوربینهای مداربسته با قیمتهای مناسب تر و کمتر. زمانی که شرکت اکسیز از شرکتهای تحلیلگر ویدئویی سرویس خریداری کرد دلیلش را فهمیدم. شرکتهایی مثل پاناسونیک هم گزینه های خوبی در بین دوربینهای مداربسته دارند که به تحلیلگر ویدئویی مجهزند.
  • تحلیلگر ویدئویی تبدیل به جریان اصلی پولساز این صنعت می شوند. آنها می توانند به یک VMD مهم در سالهای آینده تبدیل شوند.
  • یکپارچگی بهتر در کنار تحلیلگر ارزانتر
  • جذب گروههای بازاریابی به استفاده از داده های تحلیلگر سیستمهای نظارت تصویر برای اتخاذ تصمیمات بهتر کسب و کار
  • تحلیلگر ویدئویی و سنسورهای جدید سیستمها مثل تشخیص عکس برداری.
  • امیدوارم که در فضای تحلیلگرهای ویدئویی دوربین مداربسته در آینده بهبودهای تکنیکی بهتری ببینم اما اصلا منتظر دیدن معجزه نیستم.
  • من می بینیم که شرکتها بدنبال استفاده از تحلیلگر ویدئویی بعنوان دست برتر در جنگ تبلیغاتی و اجناس هستند.
  • استفاده بیشتر از تحلیلگر ویدئویی برای بهبود پروسه ضبط تصاویر با تکیه کمتر بر روی قابلیت تشخیص حرکت و بیشتر بر اساس تشحیص چهره، عبور از خط، ورود به محوطه معین و ... . پیش بینی من این است که بیش از پیش تحلیلگرهای ویدئویی در دوربینهای مداربسته ارزان قیمت تر هم پیاده سازی شده اند.
  • در شرکتهایی مثل خودمان که کسب و کاری متوسط تا بزرگ داریم فکر می کنم برنامه نویسی پیشرفته تر و بهره برداری بهتری از تحلیلگرهای ویدئویی خواهیم داشت. این یکی از راههایی است که ما را در رقابت کاهش قیمتها موفق خواهد کرد.
  • تحلیلگرهای ویدئویی پیشرفته تر بر روی دوربینهای مدار بسته ارزانتر و دروبینهای مداربسته چند سنسوره (180 و 360 درجه و غیر پانورامیک)
  • تحلیلگر ویدئویی نسبت به گذشته قویتر و با قیمتی مناسب تر در دوربینهای مداربسته ارزان قیمت بازار

فضای ابری

برخی شرکتها مثل اکسیز سرویسهای ابری را برای سالها به مشتریان پیشنهاد می دادند اما فضای ابری خیلی در صنعت امنیتی طرفدار نداشت و تقریبا به عنوان مزیت رقابتی بحساب نمی آمد. همکاریهای ترکیبی در سال 2017 به این موضوع شکل دیگری می دهد و با کاهش هزینه های کاری، سرویسها فضای ابری را به جایگاه خودش بر می گرداند.

  • سیستمهای ابری و امکانات و سرویسهای این سیستمها مهد توجهات خواهند بود. محصولات ساده تر از قبل قابل استفاده باشند.
  • در رقابت کاهش قیمتها پیشنهاد راه حل های دوره ای با توجه به نوع درآمدها بطور غیر مستقیمی افزایش می یابند. نمونه ای از این راه حلها فضای ابری خواهد بود.
  • تغییر اصلی بیشتر و بیشتر مربوط به فضای ابری و یکپارچگی با راهکارهایی متمایز با روشهای رایج کنونی است تا نتنها به صرفه جویی مالی بینجامد بلکه کاربران بتوانند در طولانی مدت براحتی از راهکارهای متنوعتر و آزادانه تری بهره ببرند.
  • فکر می کنم گزینه فضای ابری در سال 2017 تبدیل به نقطه عطفی کاربردی شود.
  • پیش بینی می کنم گرایش به فضای ابری افزایش می یابد. البته اعتقاد دارم هنوز فضای ابری برای کار در فضای امنیتی بزرگ کمی  نوپاست ( بدلیل هزینه های بالای ISP ها و تامین پهنای باند آپلود ) اما نمی توانیم جلوی قدرت گرفتن بسیاری از شرکتها را در ارائه سرویسهای فضای ابری یگیریم.
  • گزینه های بیشتر فضای ابری برای سیستمهای نظارت تصویری و سیستمهای کنترل ورودی. بنظر می آید با کاهش هزینه ها و اتخاذ استراتژی سازمانها برای استفاده از فضای ابری بسیاری از تجهیزات مثل سرورهای متعدد از شرکتها رخت بر می بندند! حافظه های ویدئویی در فضای ابری هنوز هم با مسئله تامین پهنای باند در پروژه های بزرگ نظارت تصویری مشکل دارند.
  • شرکتهای بیشتری به تکنولوژیهای فضای ابری برای سیستمهای نظارت تصویری و کنترل دسترسی علاقمند می شوند. این رقابت به کاهش هزینه ها و افزایش پذیرش کاربران منجر خواهد شد.

در روزهای آتی به ادامه این مقاله می پردازیم و درباره دو مورد مهم باقی مانده بیشتر توضیح خواهیم داد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.