پیش بینی هانیول برای سیستمهای امنیتی و اطفای حریق سال 2017

پیش بینی هانیول برای سیستمهای امنیتی و اطفای حریق سال 2017

يکشنبه 1395.10.05

کاربران و خریداران سیستمهای نظارتی و امنیتی روز به روز آگاهتر به تکنولوژیهای امنیتی و سیستمهای اطفای حریق در حال پیشروی هستند. انتظارات از این صنعت روز به روز بیشتر شده و برای مقابله با حوادث طبیعی غیرمترقبه، آینده صنایع و امنیت کشورها بر روی این صنعت بشکلی ویژه حساب می شود. در سال 2017 صنایع با اولیت بالاتری به تمرکز بر روی این موارد می پردازند و تا حد ممکن به شرایطی برای نظارت بیشتر بر روی جریانهای نا تمام دنیای اطرافشان متوسل می شوند.

کاربران و سرویس گیرندگان انتظار بالاتری از سیستمهای مدیریت منازل و ساختمانها دارند و نمی خواهند درگیر تکنولوژیهایی شوند که به دردسر بیشتر بیفتند. برای کمک به کاربران باید رویکرد درستی را در سال جدید اتخاذ کرد که متخصصان صنعت امنیتی و اطفاء حریق می توانند هنوز نقش اصلی را در این گونه موارد ایفا کنند و به تعریف گرایشات آینده کاربران بپردازند. در زیر به این گرایشات اصلی از دید هانیول می پردازیم.

Integration یا راهکارهای یکپارچه

بزرگترین موقعیت و مزیت مهم در بازار سیستمهای امنیتی و حریق در سال 2017 معطوف به یکپارچگی کسب و کارها خواهد بود. در قدم اول همه کسب و کارها باید سیستمهای امنیتی و سیستمهای حریق را در هم آمیخته و بصورت یکپارچه نمایی کامل از سیستمهای اعلام هشدار را ترسیم کنند. هر نوع سیستم اعلام هشدار می تواند در بین پلتفرمها و سیستمهای متفاوتی شناخته شده باشد و قابلیت ارائه خدمت داشته و زمان پاسخگویی خوبی را به ثبت برساند. برای مثال اگر سیستم اعلام هشدار در یک بخش از ساختمان شروع به کار کند، تیم امنیتی از یک رابط یکسان برای دسترسی به سیستمهای نظارت تصویری در محیط هدف استفاده کرده و براحتی تشخیص دهند که آیا فعالیتی غیرمجاز رخ داده یا خیر.

با ورود به سال جدید انتظار می رود یکپارچگی بیشتری را در کسب و کارها ببینیم و این موضوع در سیستمهای ساختمانی بیشتر از قبل خواهد بود. در سیستمهای بزرگتر و سازمانی یک زیرساخت شبکه ای می تواند بهتر منابع ، کاربران، بازدیدکنندگان و پیمانکاران را به یکدیگر وصل کند. برای مثال سیستم امنیتی مجتمع و یکپارچه با منابع انسانی (HR) باعث می شود دسترسی یک کارمند براحتی هنگامی که از شرکت خارج می شود لغو شود تا دیگران از حق ورود و دسترسی کارمندان در زمان عدم حضورشان سوء استفاده نکنند. یا بالعکس یک مدیر میتواند در هنگام خروج یا سفر براحتی از احوال عمومی و آمار کسب و کارش در شرکت مطلع باشد. کم کردن کارهای تکراری کارمندان هم می تواند آنهارا بیشتر بر روی کارشان متمرکز کرده و منافع بیشتری از این سیستمهای یکپارچه را به مدیران برگرداند.

شرکتهای بسیاری مثل Honeywell هم سعی دارند راهکارهای یکپارچه رقابتی در این موارد ارائه دهند. هانیول محصولات و سیستمهایی برای تکمیل مدیریت ساختمانها تولید میکند که به رقابت با دیگر رقبا بپردازد.

Mass Notifications (MNS) سیستمهای اطلاع رسانی انبوه

بازار سیستمهای اطلاع رسانی انبوه در اروپا انتظار رشدی 2.178 میلیون دلاری را تا سال 2019 خواهد داشت. این رشد وسیع می تواند تا سالها ادامه داشته و بسمت سیستمهای تشخیص حریق میتنی بر MNS گرایش پیدا کند.

سیستمهای اطفای حریق بعنوان ستون فقراتی امن برای سیستمهای MNS عمل کرده و می تواند قابلیت تغییر ابعاد را به ارمغان آورد. با افزایش نیاز جهانی به امنیت، سیستمهای نظارت مداوم و پیشگیری از حوادث مثل سیستمهای ضد حریق پلتفرمهای مناسبی برای پیاده سازی سیستم MNS در فضاهای عمومی به حساب می آیند. انتظار می رود سایتهای بیشتری در سالهای آینده سعی کنند با سیستمهای MNS و حریق بصورت مجتمع تعامل داشته باشند.

Plug & Play، راه اندازی سریع و آسان

محصولات امروزی براحتی بصورت خودکار شروع به کار می کنند و نصب و راه اندازی تکنولوژیهای جدید نیازی به داشتن دانش تکنیکی بالا ندارند. فلسفه Plug & Play امروزه این است که یگ عمل بنیادی برای تلفنهای هوشمند طراحی شود که بتواند فضای کسب و کار راهم بخوبی پشتیبانی نماید. کاربران انتظار دارند که تکنولوژیهای قدرتمند در دستشان براحتی قابل نصب و راه اندازی بر روی تلفن هوشمند بوده و تکنولوژی آینده بتواند این موفقت در پیاده سازی را ممکن سازد. هانیول هم در این زمینه درحال سرمایه گذاریست. تیم UX شرکت Honeywell بر روی طراحی و استفاده از محصولات جدیدی متمرکز شده است که برای کاربران جذابتر، حس بصری بهتر و لذت بخشی داشته باشد.

تکنولوژی موبایل

کسب و کارها امروزه از دستگاههای موبایل و قابل حمل برای دسترسی به منابع ویدئویی استفاده می کنند که با درک مزیت داشتن نظارت امنیتی بهتر و صرف وقت بیشتر روی سایتهای مورد نظارت این مزیتها بیشتر قابل درک می شوند. برای هردو صنعت امنیت و حریق، نرم افزارهای موبایل، روشی حیاتی برای دسترسی به اطلاعات در سال 2017 خواهند بود. با بازرسی سالانه و بهبود و نگهداری سیستمها می توان از قابلیتهای ممکن استفاده کرد و حداقل زمان و تکنسینهای ممکن را برای داشتن گزارشات مورد نیاز بکار گرفت.

راه پیشرو

صنایع امنیتی و حریق همیشه برای درسیدن به راهکارهای درست با بهترین بودجه ممکن در تلاشند. یک متخصص امنیتی مجرب هنوز باید در پی جلب اطمینان کاربران بر روی بهترین سیستمها باشد تا نیازهای آنها را بطور بنیادین برطرف نماید. صنعت هم مسئولیت آگاهی بخشی به تغییرات بازار و طراحی سیستمهای آینده را بر عهده دارد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.