تحقیقات جدید:دوربین مداربسته پوششی برروی لباس پلیس میزان خشونت را افزایش می دهد.

تحقیقات جدید:دوربین مداربسته پوششی برروی لباس پلیس میزان خشونت را افزایش می دهد.

چهارشنبه 1395.03.12

با توجه به تحقیقات جدید در کمبریج و موسسه RAND اروپا که بر روی دوربین های مورد استفاده بر روی لباس پلیس صورت گرفته، بر روی 2122 افسر در 8 حوزه مختلف در ایالات متحده آمریکا و انگلستان تحقیقات متمرکز گردید. بطور میانگین ضرب و جرح افسران با لباس مجهز به دوربین 15 درصد بیشتر از کسانی بود که این دوربین ها را در لباس خود نصب نکرده بودند. این حالت در بعضی مناطق حتی ملموس تر دیده شد.

در نوشته های دیگر محققین آمده است که :

"با استفاده از یک متا-آنالیز چند منظوره آینده نگر، متهمین تحت نظر از چندین ملیت متفاوت در 10 آزمون مختلف با نمونه آماری در حدود بیش از 2 میلیون نفر و 2.2 میلیون ساعت کار پلیس مورد بررسی قرار گرفتند. ما میزان تاثیر تصاویر ضبطی دوربین پوششی پلیس(BWV) را بسته به میزان استفاده پلیس از زور(1) و خشونت علیه پلیس(2) به دو دسته تقسیم کردیم."

در ادامه آمده است:

"بطور میانگین 10 درصد موارد وجود داشتند که پوشیدن دوربین مداربسته پوششی پلیس، تاثیری بر روی اعمال زور پلیس به آنها وجود نداشت، اما بلعکس این موضوع به افزایش اعمال خشونت علیه پلیس منجر گردیده است."

نمیتوان تنها یک دلیل ثابت را برای این افزایش خشونت مقصر دانست و چیزی که مسلم است منظور محققان این نیست که دوربین مداربسته برای کاهش اعمال خشونت آمیز علیه پلیس باید کنار گذاشته گذاشت!
آنها به سه دلیل احتمالی اشاره دارند :
اول اینکه هنوز تحقیقات بیشتری بر روی این بخش از نظریه در حال انجام است و اینکار شاید ترکیب نتایج و حتی نتیجه گیری پایانی را تغییر دهد.
دوم اینکه با وجود بهره گیری از روشهای بهتر در این مطالعات در سراسر جهان، داده های مورد استفاده نشان دهنده نوع ساده ای از نیروی اعمالی پلیس است و شاید در زمینه های دیگر قضایی نوع اعمال نیروی پلیس فرق داشته باشد.
سوم آنکه همانطور که در بالا آورده شد(گزارش تحقیقی)،حوزه های قضایی مختلف دارای تعاریف متفاوتی از استفاده نیرو یا چگونی حملات خشونت آمیز علیه افسران بلند مرتبه تر پلیس می باشد و این می تواند به مقایسات نتایج بین حوزه های قضایی مختلف تاثیر گذار باشد.

در عین حال، مطالعات دیگری نشان داده است که دوربین مداربسته پوششی پلیس می تواند نیروی مورد استفاده پلیس را کاهش دهد. این در جایی صورت می گیرد که نیروی پلیس اختیار داشته باشد در صورت صلاحدید خودش ضبط را قطع نماید. محققان در این باره توصیه کرده اند که دوربین باید در مراحل اولیه فعل و انفعالات در روند صحبت پلیس با مظنونین روشن باشد و این موضوع حتما از سمت پلیس به شخص اعلام گردد.

بنا به تاثیرات روانشناختی، اگر شما شخصی را که هیچ خطایی مرتکب نشده است متهم ببینید، ممکن است از او واکنش های غیر معقولی سرزند که حتی بعد از حادثه خودش هم علت انجام این اعمالش را نداند.

شاید همیشه مقصر کسی که جلوی دوربین دیده می شود نباشد! شاید فیلمبردار فکرمیکند چون در دید دوربین نیست قدرت مانور و خطای بیشتری دارد!

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.