50 شخصیت برتر تاثیرگذار در صنعت سیستمهای نظارت تصویری و امنیتی سال 2016

50 شخصیت برتر تاثیرگذار در صنعت سیستمهای نظارت تصویری و امنیتی سال 2016

يکشنبه 1395.06.07

هر ساله تشکیلات IFSEC GLOBAL که بر روی اطلاعات و اخبار صنعت سیستمهای امنیتی و پیشگیری از حریق در حال کار است، لیستی از شخصیتهای تاثیرگذار در این صنایع را عرضه می نماید. در سال گذشته مدیر ارشد فناوری شرکت Avigilon دکتر Mahesh Saptharishi بعنوان برترین شخصیت تاثیر گذار در صنعت سیستمهای امنیتی و پیشگیری از حریق در لیست آورده شده بود. در این مقدمه با این 50 شخصیت برتر بیشتر آشنا می شوید. شخصیت شماره 1 صنعت امنیتی امسال با 8 رتبه تنزل در رتبه 9 این لیست قرار گرفته است که نشان از تحولات بزرگی در این صنعت خواهد داشت. در ادامه این مقاله با cctvonline همراه شوید:

چه شخصیتی امسال برنده رقابت بود؟!

کارآفرین، سرمایه گذار، بازاریاب و مدیر ارشد منتخب امسال در صنعت امنیتی از چندین فیلتر گذشته و با چندین منشور تحلیل شده است.

او در بالا بردن مقام شرکتی مثل ASSA ABLOY به رتبه فعلیش در تسخیر بازار نقشی کلیدی را بازی کرد. او به عنوان رئیس بخش فن آوری بین المللی در ابتدای ورودش مشغول به کار شد و سپس بعنوان معاون مدیر اجرایی توانست به ایجاد برندی با بزرگترین نام در سیستمهای کنترل دسترسی(Access Control) جامه عمل بپوشاند. سپس نفر اول لیست انتخابی ما برای مدت 5 سال صنعت امنیتی را رها کرد و بعنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت Digital Angel مشغول بکار شد. شرکتی که در زمینه بازیها و نرم افزارهای تحت موبایل درحال فعالیت است.

اگر هنوز هم تشخیص ندادید چه کسی را می گوییم، باید اضافه کنیم در حرکت بعدی به سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی تشخیص پلاک خودرو در شرکت ACRE در سال 2012 پرداخت و بسرعت در پایان همان سال نظرش عوض شد.

تحت نظارت و مدیریت او شرکت ACRE، امتیاز شرکت Mercury Security (در سال 2013) و بخش محصولات تجاری امنیتی شرکت Seimens را خریداری نمود. این فرد کسی نیست جز Joe Grillo که در ادامه از او بیشتر خواهیم گفت.

اما در صنعت تشخیص و پیشگیری و اطفاء حریق تاثیرگذارترین فرد در سال 2015، امسال در رتبه های پایینتری قرار گرفت. البته بعنوان دومین فرد تاثیرگذار در صنعت اطفاء حریق در سال 2016، در مجموع نظرات توانست به مقام دهم در لیست کلی دست یابد. O`Neill مدیر اجرایی BB7 با حفظ دو سمت در مقام یک مهندس خبره و یک نقشه بردار بعنوان منبع سرمایه تجربی و تخصصهای میان رشته ای وارد  BB7 شد. شرکتی تخصصی که شامل مهندسین مشاور فعال در صنعت مقابله با آتش سوزی و ایمنی، امنیت و کسب و کار پایدار بود.

در حال حاضر بعنوان مدیر عامل شرکت متخصصین Bradford با رسیدگی به سیستمهای مدیریت پیشگیری از آتش سوزی به توسعه استراتژی و راهکار برای اداره چالشهای مدیریت پیچیده آتش سوزی مشغول است. او در حال تغییر و تصحیح قوانین ساخت و ساز ساختمانها و راهکارهای ایمنی در برابر آتش سوزی و تولید استانداردهایی در این زمینه می باشد.

لیستی که 50 مقام برتر را نشان می دهد ترکیبی از نظرسنجی عمومی و شامل نامزدهایی برگزیده از نظرسنجی متخصصان صنعت امنیتی و تجهیزات ایمنی در برابر آتش سوزی می باشد. این لیست شامل افرادی است که در تمام شاخه ها در مجموع برگزیده باشند

یعنی از دل شاخه های صنایع کنترل دسترسی، سیستم نظارت تصویری، سیستمهای هشدار محیطی و امنیت فیزیکی و حتی امنیت سایبری، این لیست بوجود آمده است. در مجموع 14 تصمیم گیرنده نامزدهای ممکن را لیست می کردند. این تصمیم گیرندگان یا هیئت ژوری اجازه نداشتند کسانی را که در کسب و کارهای خودشان مشغول به کار هستند، انتخاب کنند و اسامی نامزدهای آنان در نظرسنجی عمومی انتخاب و به لیست نهایی راه می یافتند.

از بین این افراد که 14 نفر بودند، 9 نفری که اسامیشان را اعلام کردند شامل این عناوین بوده اند:

  • Carig Mason مشاور ارشد امنیتی شرکت BB7
  • Emma Shaw مدیرعامل شرکت Esoteric Ltd
  • James willson سخنران IFSEC 2016
  • Lynn Watts-Plumpkin مدیر و مدیر کل شرکت IQ Verfy Ltd
  • Niall Rowan مدیر فنی شرکت ASFP
  • Pauline Norstrom مدیر عامل شرکت NetVu Ltd و رئیس BSIA
  • Peter Houlis مدیرعامل شرکت 2020 Vision Systems Ltd
  • DR Robert Docherty مدیرعامل شرکت Flame Risk Solutions
  • Simon Ince رئیس توسعه کسب و کار شرکت BB7

البته Emma Shaw و Lynn Watts-Plumpkin نیز جزو سخنرانان نمایشگاه Excel لندن و IFSEC 2016 بودند.

لیست زیر مدیران برجسته ای را نشان می دهد که پیشروهای اصلی در توسعه محصولات و کارآفرینی و مدیریت اجرایی بوده اند. افرادی که بدنبال افزایش سرمایه و سود و سهم بازار متخصص شده اند.

رتبه 50 : Andy Blackwellandy blackwell

ریاست شرکت امنیتی Virgin Atlantic

اندی بلک ول را بعنوان فردی متخصص در زمینه امنیت حمل و نقل بیشتر می شناسند . او در مدیریت بحران و ارزیابی تهدیدات تقریبا بی همتاست. بلک ول که دارای مدرک مطالعات تروریسم است، تجربه کار در زمینه بهبود و اجرای قوانین جنایی و امنیت تجاری را نیز داراست.

او بعنوان مشاور امنیتی مستقل در انجمن مشاوران امنیتی و عضو انجمن برنامه ریزان مدیریت بحران و دارنده پنل تحریریه مجله بین المللی امنیت حمل و نقل هوایی نیز مشغول به کار است.

بگفته یکی از اعضای هیئت انتخاب این لیست که او را به عنوان رئیس امنیت ویرجین آتلانتیک معرفی کرده بود: " اندی که در خط مقدم امنیت هوانوردی قرار دارد معمولا از طرف موسسات معتبر بین المللی قانونگذاری با درخواستهای ارائه مشاوره روبرو می شود. در این زمینه مرکز توجه واقع شده است.

رتبه 49 : Wendy Griffithswendy griffiths

مدیر اجرایی اتحادیه CEDIA

وندی گریفیتس از سال 2001 در اتحادیه CEDIA مشغول بکار است. از زمانی خیلی قبلتر از آنکه کسی از اتوماسیون منازل و هوشمند سازی چیزی بداند و زمانی که امنیت منازل با قفل و زنجیر و دستگاههای آنالوگ هشدار سرقت حفاظت می شدند. بعنوان مدیر اجرایی به دفاع از صنعت کوچک و نوپای منازل هوشمند(خانه هوشمند) پرداخت.

اتحادیه CEDIA که در سال 1989 در آمریکا تاسیس شده و بر روی طراحی الکترونیکی ویژه منازل مشغول است بطرز چشمگیری بر روی این بخش از صنعت الکترونیک متمرکز شده است. با آموزش به نصابهای این صنعت برای اجرای پروژه های منازل هوشمند در حال توسعه این شاخه تکنولوژی است. صنعتی که پیش بینی می شود از 1.4 میلیارد دلار در سال 2015 به چیزی بالغ بر 4 میلیارد دلار در سال 2019 برسد(تحقیقات ABI).

CEDIA همچنین چهار نوع مدرک تخصصی دارد که میزان دانش افراد را در صنعت تکنولوژی منازل ارزشگذاری می نماید.

این تشکیلات انجمنی که در سال 1996 در انگلیس معرفی و شروع به گسترش در سطح انجمنهای جهانی کرد، امروزه دارای 3500 شرکت بین المللی عضو می باشد. CEIDA درتلاش است تا به صورت یک تشکیلات حرفه ای بین المللی متشکل از افراد حرفه ای در کسب و کار این صنعت قدرتمندتر از گذشته پیش برود.

رتبه 48 : Peter Poolepeter poole

مدیر فروش IFSEC International

در سال 2005 با پیوستن به UBM یا تشکیلات بین المللی IFSEC و FIREX در این جایگاه قرار گرفت. او بیش از یک دهه تجربه سازماندهی "بزرگترین نمایشگاه سالیانه صنعت ایمنی و تمهیدات حریق در اروپا" را در کارنامه خود دارد. او در ابتدا بعنوان یک مدیر حسابرسی در نمایشگاه FIREX مشغول به کار شد و سپس بعنوان مدیر فروش FIREX و بعد از آن مدیر گروه فروش هر دو نمایشگاه و در آخر هم بعنوان Event manger در IFSEC بکار خود ادامه می دهد. او حالا بعنوان مدیر تیم فروش IFSEC نقش مهمی در بزرگترین گردهمایی نوآورانه ترین شرکتها در صنعت امنیتی بر عده دارد.

رتبه 47 : Brain MartinBrian Martin

DCLG

Brain بیش از 25 سال تجربه در صنعت ساختمانی در حوزه های اختصاصی و عمومی را در کارنامه خود دارد. این تجربیات در همه زمینه ها شامل قراردادها، اجرا و مشاوره ها خواهد بود.

در سال 1999 بریان مارتین به سازمان تحقیقات ساختمانی (BRE) پیوست و سپس با نظارت نقشه برداری ساختمانی در شهر وست مینیستر به کار خود ادامه داد. او در زمینه ارائه مشاوره و پژوهش در استانداردهای امنیتی پیشگیری از حریق، همچنین تنظیم قوانین مشتریان در بخشهای عمومی و خصوصی در BRE تخصص داشت. بریان مارتین هدایت و مدیریت تیم پروژه BRE را بدست گرفت و سند چشم انداز B را در سال 2006 منتشر کرد.

در سال 2008 به DCLG پیوست و سیاست بخش B(امنیت حریق)، بخش J (تاسیسات احتراق و سیستمهای ذخیره سازی سوخت) و بخش E (مقاومت برابر عبور صدا)  را در سازه های ساختمانی بر عهده گرفت.

در حال حاضر هم یکی از اعضای انجمن مهندسین ساختمان بشمار می رود.

رتبه 46 : Alex Carmichael

مدیر اجرایی SSAIB

قبلتر بعنوان مدیر خدمات فنی و صادرات در BSIA مشغول به کار بود. الکس کارمیشائل در سال 2014 در سمت مدیر اجرایی SSAIB به کار خود ادامه داد.

او هشت سال پیش از اینکه مدیر بخش خدمات فنی باشد در سال 2002 مسئول فنی BSIA بود. شرکت SSAIB در صنعت امنیتی و پیشگیری از حریق دارای مجوز معتبر بوده و بسیار شناخته شده است.

 

با مطالعه ادامه مقاله در قسمت دوم با ما همراه شوید.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.