راهکار جدید سیستم نظارت تصویری شرکت اکسیز: پکیج Companion

راهکار جدید سیستم نظارت تصویری شرکت اکسیز: پکیج Companion

دوشنبه 1395.05.18

شرکت Axis با توجه به آنچه در سال جدید به عنوان سیاست کلی خود در نظر گرفته است، قرار است بر روی محصولات و راهکارهای مورد نیاز مشاغل کوچک مانور دهد. در راستای همین استراتژی در ماههای اخیر راهکاری کلی تحت عنوان Companion را به بازار ارائه کرده است. این راهکار درواقع پکیجی شامل سیستم سخت افزاری و نرم افزاری نظارت تصویری خواهد بود که بخش سخت افزاری آن شامل یک رکوردر 8 کانال تحت شبکه مجهز به PoE و یک هارددیسک اختصاصی است. در این رکوردر خبری از فن نیست. در روی این دستگاه یک پورت USB برای انتقال تصاویر تصاویر ضبط شده وجود دارد و یک دستگاه Access point(روتر با دسترسی وایرلس) نیز برای ایجاد ارتباط مستقیم به این سیستم با دستگاههای موبایل در نظر گرفته شده است. دوربینهای مداربسته تحت شبکه سازگار با این راهکار نیز در این پکیج شامل دو مدل Dome و EYE خواهد بود. نرم افزار مدیریت ویدئویی این راهکار قابلیت نصب و راه اندازی آسان در موبایلهایی با سیستم عامل اندروید و iOS را دارد.

رکوردر

اگر بخواهید در کسب و کارتان از دوربینهای بیشتری استفاده کنید می توانید بجای رکوردر این پکیج از NAS این شرکت استفاده نمایید تا بتوانید از هارددیسکهای 2 تا 4 ترابایتی استفاده نمایید. البته دستگاه NAS شرکت Axis تا 64 ترابایت را می تواند پشتیبانی نماید.

رکوردر مداربسته اکسیز

دوربینهای مداربسته

با دوربینهای شرکت Axis می توانید این سیستم مداربسته را داشته باشید اما برای پکیج اصلی 3 مدل مد نظر شرکت است. این مدلها شامل مدل Dome، مدل Eye و مدل Eye LVE می باشد. در سویچ جدید این شرکت هم 4 پورت با پشتیبانی PoE در نظر گرفته شده تا برای داشتن این تعداد دوربین مداربسته به مشکل بر نخورید. ضمن اینکه حافظه microSDXC این شرکت برای سیستمهای نظارت تصویری نیز با حافظه 64GB برای اینکار در دسترس است.

دوربین مداربسته اکسیز

برای یک فروشگاه کوچک می توان با یک حافظه 64 گیگی روزانه 8 ساعت تصویر ضبط کرد و در دوره های 2 تا 4 هفته یکبار هم آنها را آرشیو یا جایگزین نمود. البته این موضوع بستگی به میزان فریم ویدئو و رزولوشن 720P یا 1080P انتخابی شما خواهد داشت.(بنابر محاسبات شرکت Axis)

نرم افزار

تنها زمانی که اولین بار این نرم افزار را نصب می کنید نیاز به کامپیوتر دارید. در اولین استفاده زمانها و تنظیمات را انجام می دهید و دیگر نیازی به کامپیوتر نخواهید داشت. زیرا براحتی می توانید با موبایل به آن دسترسی داشته باشید.

قیمت

در اینجا بهتر است اشاره کنیم که در این راهکار نیازی نیست حتما از رکوردر مورد پیشنهاد Campanion استفاده نمایید. براحتی می شود با داشتن دو دوربین مداربسته و 2 کارت حافظه microSD و یک سویچ سیستم Companion را راه انداخت.

سویچ مداربسته اکسیز

قیمتهایی که در زیر می آوریم در واقع در بر آوردی از طریق شرکت Axis در فروش سه ماهه دوم سال 2016 اعلام شدند:

  • رکوردر Companion با 2 ترابایت/4 ترابایت فضای ذخیره سازی : یک میلیون هشت صد هزار تومان/ دو میلیون و صد و پنجاه هزار تومان
  • دوربین مداربسته Dome تحت شبکه Companion: ششصد هزار تومان
  • دوربین مداربسته Eye شبکه Companion: هشتصد و بیست و پنج هزار تومان
  • دوربین مداربسته Eye LVE شبکه Companion: هشتصد و نود و پنج هزار تومان
  • سویچ Companion: دویست و هشتاد و پنج هزار تومان

البته قیمتهای روز می تواند متفاوت باشد.

مقایسه

در مقایسه با سیستمهای مشابه در شرکتهای رقیب مثل Dropcam و Linksys، به نتایجی خواهید رسید. مثلا Dropcam با قیمتی در حدود 700 هزار تومان در دسترس است که با هزینه ذخیره سازی سالیانه  بین چهارصد تا یک میلیون و سیصد هزار تومان هزینه بیشتر انجام می دهید.

راهکار Linksys هم گرانتر است و از دو میلیون تومان شروع شده و تا دو میلیون و پانصد هزار تومان پیش خواهد رفت. قیمت رکوردر این شرکت نیز در مقابل Axis با تفاوت دو میلیون تومانی بسیار گرانتر خواهد بود.

نتیجه گیری :

قبول داریم که این سیستم براحتی قابل راه اندازی است و در مشاغل کوچک هزینه راه اندازی حذف شده است تا وقتی راهکارهای هم رده از نظر قیمت و کارایی بالا وجود دارد این راهکار می تواند در اولویت نباشد. برای شخصی که امنیت، کیفیت و جامع بودن سیستم مورد نظر باشد بهتر است به سمت سیستمهای اختصاصی و غیر پکیج پیش برود. زیرا آنچه واضح است اینکه با این هزینه ها می شود راهکارهای اقتصادی بهتری از شرکتهایی مثل Hikvision، Dahua، Uniview، Vivotek و... انتخاب نمود و با هزینه ای برابر، راهکاری حرفه ای تر و اختصاصی تر بسته به نیاز محل کارتان انتخاب نمایید.

در ادامه می توانید کلیپهای این شرکت را مشاهده نمایید که به معرفی راهکار و نصب و راه اندازی آسان آن می پردازد.

 

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.